سئو را کاربردی یاد بگیرید (قسمت چهارم) - ایندکس

سئو را کاربردی یاد بگیرید (قسمت چهارم) - ایندکس

 

در قسمت چهارم “آموزش سئو را کاربردی یاد بگیرید” می خواهیم یاد بگیریم که فرآیند (Index) ایندکس کردن به چه صورت اتفاق می افتد؟...

جلسات قبلی : قسمت اول - قسمت دوم - قسمت سوم

فرآیند Index کردن به چه صورت اتفاق می افتد؟

گوگل صفحه به صفحه سایت را بررسی می کند، این کار را چطور انجام می دهد؟ با استفاده از لینک ها، یعنی وقتی یک صفحه وب را بررسی می کند و آن را Index می کند اگر در آن صفحه وب لینکی از یک صفحه وب دیگر داشته باشد، از طریق آن لینک وارد آن صفحه جدید می شود.

ایندکس - سئو را کاربردی یاد بگیرید (قسمت چهارم)

نکته مهم: گوگل نیازی ندارد که وب سایت را به آن معرفی کنیم و در گوگل برای این که وب سایت ما را ایندکس کند ثبت کنیم.

اگر وب سایت لینک هایش  داخل وب سایت های دیگر وجود داشته باشد، گوگل بعد از مدتی وب سایت ما را هم ایندکس می کند. پس اگر سایتی را به تازگی ثبت کرده ایم و می خواهیم که گوگل آن را ایندکس کند کافیست که لینک وبسایت ما در وبسایت های دیگر وجود داشته باشد.

نکته دومی که وجود دارد این است که لینک ها خیلی برای وبسایت ما مهم هستند یعنی هر چقدر وبسایت های دیگر به وبسایت ما لینک بدهند این در فرآیند Index شدن وبسایت ما و در رتبه بندی وبسایت ما هم تاثیر گذار است. از طرفی دیگر اگر صفحات وبسایت ما به سطح جزیره های جدا از هم باشند یعنی در صفحات وبسایت ما لینکی وجود نداشته باشد، اگر گوگل وارد یکی از صفحات وبسایت شود وقتی که آن را Index کند از آن خارج می شود و بقیه وبسایت را به درستی بررسی نمی کند. اهمیت زیادی دارد که در هرکدام از صفحات ما لینک هایی به صفحات دیگر وبسایت ما وجود داشته باشد که فرآیند Index را در سایت ما قوی تر کند.

لینک ها یکی از مهم ترین مواردی هستند که می بایستی مدیریت شود و در وبسایت خود و وبسایت های دیگر حتما لینک های وبسایت ما وجود داشته باشد.

گوگل به جز اینکه صفحات وب را ایندکس می کند موارد دیگری هم ایندکس می کند به عنوان مثال با استفاده از دوربین هایی، تمام مکان هایی دنیا را ایندکس می کند و از آن ها عکس برداری کند. از طرفی دیگر گوگل سعی می کند که یک سری گراف اطلاعات را بدست بیاورد و در نتایج خودش نمایش بدهد در حقیقت گوگل سعی می کند که درک بهتری داشته باشد نسبت به آن چیزی که جستجو شده و همان لحظه بدون آنکه ما حتی بخواهیم روی یک وبسایت برای بدست آوردن اطلاعات کلیک کنیم، گوگل سعی می کند آن اطلاعات را به دست آورد. وقتی صفحه ای ایندکس شود وارد بانک اطلاعاتی گوگل می شود. بانک اطلاعاتی دسته بندی شده است، یعنی صفحات وبسایت بر اساس موضوع، در دسته خاصی قرار می گیرند و  زمانی که گوگل قصد بررسی بانک اطلاعاتی را دارد از آن استفاده می کند.

گوگل ادعا می کند که بیشتر از صد میلیون گیگابایت اطلاعات و صفحات ایندکس شده را در بانک اطلاعاتی خود نگه داری می کند. وبسایت های مختلفی وجود دارند که سایت خود را به عنوان یک موتور جستجو معرفی می کنند اما این موتورهای جستجو بدون اینکه بانک اطلاعاتی بزرگی داشته باشند نمی توانند به درستی جستجویی انجام بدهند و اهمیت وجود یک موتور جستجوی قوی خیلی پیچیده تر از این است که فقط یک فرمول وجود داشته باشد بلکه به یک بانک اطلاعاتی خیلی عظیم هم بستگی دارد.

موتورهای جستجویی مثل bing و یا Google  بانک های اطلاعاتی عظیمی دارند اما موتورهای جستجوی دیگر معمولا از بانک داده بزرگی استفاده نمی کنند و معمولا به عنوان ابر موتور جستجو هستند. این ابر موتور جستجو ها در حقیقت هیچ جستجوی خاصی انجام نمی دهند بلکه نتایجgoogle  bing،yahoo و موتورهای جستجوی بزرگ را برمی دارند و با مقداری تغییر به عنوان نتیجه ارائه می دهند.ادامه دارد…

 

بازنشر از زنگ دانش

Share