سرقت اطلاعات از طریق اپلیکیشن

سرقت اطلاعات از طریق اپلیکیشن

تعداد زیادی از کاربران هر زمان که با اپلیکیشن رایگانی از اپ استورها مواجه می شوند اقدام به دانلود و نصب آن ها روی گوشی موبایل خود می کنند. اما باید گفت که این نرم افزارها که روزانه به صورت رایگان از این طریق دانلود می شوند با خطر سرقت اطلاعات موجود در گوشی همراه هستند.

سرقت اطلاعات از طریق اپلیکیشن

هزاران اپلیکیشن بسیار محبوب اندرویدی از فعالیت های گوشی هوشمند شما جاسوسی کرده و اطلاعات آنها را به سرقت می برند.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از دانشمند آنلاین، در فهرست این برنامه ها که میلیون ها بار دانلود شده اند، موارد مشهوری چون اپ های انگری بیرد کلاسیک، ادیوبوکس و کلین مستر دیده می شوند.

این برنامه ها، هر لمس و حرکت روی گوشی را در اختیار آگهی دهندگان می گذارند. کاری که نقض آشکار قوانین گوگل است. پژوهشگران امنیت سایبری در موسسه بین المللی علوم کامپیوتر در کالیفرنیا، مجموعه ای شامل ۱۷ هزار برنامه قانون شکن را شناسایی کرده اند.

این کارشناسان اعلام کرده اند که ماه سپتامبر گذشته در مورد این مشکل به گوگل هشدار داده اند اما غول جست وجو برای اصلاح آن اقدامی نکرده است.

سرگروه این پژوهشگران در یک وبلاگشان نوشت که از اعلام این مساله ۵ ماه گذشته اما هنوز از سوی گوگل واکنشی مبتنی بر رفع این مشکل مشاهده نشده است.

توجه داشته باشیم که برخی از اپلیکیشن های رایگان ممکن است قلابی باشند و تنها برای دسترسی به اطلاعات موجود در گوشی کاربر، طراحی شده باشد.

Share