سوء استفاده از جمله رئیس جمهور سابق اندونزی

انجمن‌ها: 

سوء استفاده از جمله رئیس جمهور سابق اندونزی

آیا ما هم می توانیم جمله رئیس جمهور سابق اندونزی را تکرار کنیم؟ عبارتی است که ظاهری فریبنده دارد ولی جمله غلط و مغالطه مکارانه برخی منفعلان سیاسی است. لطفا به عبارات زیر توجه کنید که نویسنده با کدام منطق حرف می زند، طبیعی ترین حالت ممکن آن است که صاحب هر مسلک و مکتبی هم موافق و هم مخالف  خواهد داشت ولی کدام منطق جز منطق انفعال و گوش به فرمان هر ایده و فکری می تواند بدون دشمن بماند؟!

جمله رئیس جمهور سابق اندونزی - جمله غلط، ولی جذاب

رئیس جمهور سابق اندونزی وقتی سمت خود را ترک کرد گفت: من خوشحالم که اندونزی حتی یک دشمن ندارد بلکه همه جا میلیون ها دوست دارد.

جمله رئیس جمهور سابق اندونزی - جمله غلط، ولی جذاب

مگر کشورهایی که مانند ما این همه دشمن ندارند، آرمان و هدف و ارزش ندارند؟

برخی روشنفکر مآبها عقیده دارند که عبارتی که رئیس جمهور سابق اندونزی هنگامی که سمت خود را ترک می کرد گفت: من خوشحالم که اندونزی حتی یک دشمن ندارد بلکه همه جا میلیون ها دوست دارد.
پربیراه نگفته و اندونزی بعنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان، بی آنکه تنشی با جهان داشته باشد، آهسته و پیوسته در مسیر توسعه حرکت می کند و با داشتن یک تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه ای معادل 3846 دلار شانزدهیمن اقتصاد جهانی است.
و این افراد معتقدند ضرب المثلی که در فرهنگ ایران وجود دارد «یک دشمن هم زیاد است و هزار دوست کم»؛ آنرا سیاستمداران اندونزیایی بیش از ایرانی ها درک کرده اند چه آنکه در روابط بین الملل نیز یک دشمن زیاد است و ای بسا همان یک دشمن، روزی، روزگار کشوری را سیاه و تباه کند، کاری که عراق دوره صدام با کویتی کرد که تنها یک دشمن داشت و دنیایی دوست در جهان.

خب در جواب باید عرض کنیم که این نوشتار متاسفانه بیشتر مکارانه و یا در خوش بینانه ترین حالت ممکن جاهلانه به نظر می رسد... ما در مکتب اسلام دنبال دشمن نیستیم و بالعکس آزاد اندیشی برخلاف تصورات واهی برخی روشنفکر مآبها؛ مال دین است ولی مغالطه ای که صورت می گیرد دقیقاً اینجاست که وانمود می کنند مکتب اسلام دنبال دشمن و افکار اسلامی دشمن تراش است، در صورتیکه این نگاه را از دشمنان دین و اسلام به عاریه برده اند، مکتب دین و اسلام آزاد اندیشی را بیش از هر مکتبی خواستار است و دشمنان اسلام نمی توانند این را بپذیرند و دشمنی ها دقیقاً نشأت گرفته از استکبار و اندیشه استکباری دشمنان اسلام و مسلمین از جمله آمریکا و صهیونیست است. مگر چه کسی گفته که فرمانده کل دنیا و کدخدای دنیا این شیاطین و دشمن بشریت هستند؟!

کل کشورهای دنیا و در کل بشریت حق و حقوق دارند و هیچ احد الناسی حق سلب این آسایش و حقوق ملل را ندارد، لذا اسلام نیز در پذیرش دین مبانی خود را مطرح می سازد و در پذیرش همه آزادند...
لذا کمی فهم و منطق و انسانم آرزوست...

آیا ما هم می توانیم جمله رئیس جمهور سابق اندونزی را تکرار کنیم؟

و یا یک مغالطه بزرگ را با بازیچه قرار دادن مشکلا جامعه و کشور مطرح می سازند؛ اینکه ایران ما نیز درگیر دشمنی ها و دشمنان متعدد در منطقه و جهان است و نتیجه دشمنی ها را نیز فرد فرد مردم ایران در زندگی شان لمس می کنند: از پدری که در تهیه داروی فرزندش مانده است تا آن نان آور خانه که بعد از تحریم ها، کارخانه ای که در آن کار می کرده تعطیل و به همراه هزاران نفر دیگر بیکار شده است.

و بسیار جاهلانه مطرح می سازند که نمی شود در یک جغرافیای محدود و کوچک به نام کره زمین زیست ولی در عین حال با دهها کشور دنیا دچار تنش بود و زندگی عادی هم داشت.

خب دقیقا اینجا نیز همان عبارات جاهلانه با ظاهری دلسوزانه تکرار می کنند، بجای اینکه با بینشی باز و روشن منشأ و سرچشمه دشمنی ها را رصد کنند، سعی دارند صورت مسئله را پاک کرده و رفتار منفعلانه خود را توجیه و به مردم القاء کنند.

و کسی نیست که به اینها بگوید؛ مگر در این مدت که با برجام و مذاکرات امثال شما سعی کردید با این عبارات مکارانه و پوپولیستی و یا جاهلانه؛ مردم را متقاعد کنید که حرف شما را بپذیرند؛ چه چیزی جز خفت و ذلت و تحقیر عاید مردم و ملت شریف و سربلند ایران شد؟! آیا تحریم ها برطرف شد؟ و آیا دشمن از دشمنی اش دست برداشت؟ چه بد معامله ای بود و چه برجام بد فرجامی ...

ما همواره اعلام کرده ایم که با کسی سر جنگ نداریم ولی خفت و ذلت را نیز نمی پذیریم و در مقابل زورگویی و زیاده خواهی ها خواهیم ایستاد چون منطق و الگوی مکتب ما به یاد داده است که؛ «هیهات من الذلة» ولی ظاهراً یه عده گوش به فرمان کدخداها هستند و از این منطق و مرام دور هستند.

و می گویند که «اگر رئیس جمهور ایران - اعم از سابق و لاحق - بخواهد جمله ای مانند گفته رئیس جمهور پیشین اندونزی بگوید آیا جز این را خواهد گفت: ما امروز کلی دشمن در دنیا داریم؟!» ولی این افراد نمی دانم چرا به کدخدا پرستان سرتاسر دنیا نظر نمی کنند و چرا هیچ سواد تاریخی ندارند انگار؟!

و جالب است که ادعا می کنند «مگر کشورهایی که مانند ما این همه دشمن ندارند، آرمان و هدف و ارزش ندارند؟ همین مالزی را نگاه کنید! چند روز پیش نخست وزیرش در دفاع از حقوق فلسطینیان از ورود ورزشکاران اسرائیلی به خاک کشورش جلوگیری کرد. یا به ترکیه بنگرید که آیا مردم فلسطین، آن را بیشتر دوست دارند یا ایرانی که 40 سال برایشان سنگ تمام گذاشته و هزینه داده است؟ آیا مردم امارات متحده عربی کمتر از ایرانی ها اهل نماز و روزه اند؟ یا عمانی ها و اندونزیایی ها دچار کفر هستند؟!
ما نیز چاره ای جز دوستی و تنش زدایی با جهان نداریم. اگر دشمن داشته باشیم، باید هم انتظار دشمنی و کارشکنی از آنها داشته باشیم. وقتی ایران و عربستان با یکدیگر روابط متعارف داشتند، در عین رقابت - که جزو اصول زیست جهانی است - با یکدیگر همکاری می کردند تا مثلاً قیمت نفت را تنظیم کنند ولی الان همان عربستان با مشتریان نفت ایران تماس می گیرد و به آنها وعده نفت ارزان تر با شرایط پرداخت بهتر می دهد تا از ایران نخرند یا اماراتی که تا دیروز محلی برای دور زدن تحریم ها بود، با تشدید دشمنی بین ایران و آمریکا، جانب آمریکا را گرفته و در تنگ تر کردن حلقه تحریم ها با واشنگتن همکاری نزدیک دارد.»

جواب این افراد این است که بجای فرافکنی باید به اصل مسئله توجه کنید، هر کیش و مسلکی مبنای خودش را دارد و اسلام ما نیز مبنای خاص خود را دارد، چون صرف اسم اسلام و ... به تنهایی کافی نیست، الان همین منطق شما هم ظاهراً اسلامی است و نگاهتان اسلامی!!! ولی متاسفانه ادعای مسلمانی و تشیع با حقیقت مسلمانی و تشیع زمین تا آسمان فاصله دارد، شما با این نگاه صلح کل تان اصل امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری و ... را زیر سوال می برید و این را هم اسقفان مسیحی آموخته اید نه از اسلام و مسلمانی، در صورتیکه این قاعده صلح کل در مسیحیت هم شعاری بیش نیست ولی شما بیشتر از شعار دهندگان آنرا باور دارید ظاهراً ... 

و چه مضحک است که می گویند: « این که مقصر کیست موضوع مطلب حاضر نیست. اصل را بر آن بگذاریم که ما یکسره بی تقصیریم و هر آنکه با ما دشمنی کرده گناهکار است. آیا نباید برای کاستن از خطرات دشمن داشتن و برای تبدیل دشمنان به دوستان یا دست کم بی طرف سازی آنها، تدبیرها و دوراندیشی هایی داشته باشیم؟»

خب برادران دوراندیش و با تدبیر، این تدبیر شما در این مدت قریب به هشت سال چه کمکی به کشور کرد؟! آیا جز این بود که دشمنان دین را به  طمع انداخت و جری تر کرد؟!

و چقدر بی شرمانه ابراز می کنند که مسلمانان و بالأخص انقلابیون تنها راه حفاظت از ارزش های ملی و دینی را داشتن دشمن می دانند!!! و بی شرمانه تر آنکه نقشه پلید دشمنان را در حمله به سفارت عربستان را به انقلابیون نسبت می دهند، در صورتیکه بر همگان آشکار بود که نگاه انقلاب این نبود که بازی برده را به باخت تبدیل کند، چرا که یک نقشه حساب از سوی دشمن و یه عده بازیچه و شاید هم نفوذی بودند که ورق را برگرداندند، کوچکترین فهم سیاسی لازم است که به راحتی تشخیص دهد عربستان در ماجرای شیخ نمر قاعده و عرصه را کاملا باخته بود و دنبال راه دررو بود...فتامل

عجیب است اینگونه افراد هر از گاهی حتی سنگ عربستان را نیز به سینه می زنند ولی رابطه بین وهابیت و آل سعود و یا ارتباط وهابیت و داعش را نمی دانند... و دفاع از ارزش ها را بی تدبیری قلمداد می کنند!!!

و بد نیست بدانید که مدعی هستند؛ «این که مردم بخاطر کمبود دارو و فقر و بیکاری از حکومت اسلامی گلایه مند و بدان بد بین شوند خوب است یا این که جمهوری اسلامی به واسطه روابط خوب با خارج و کارآمدی در داخل، همه را به نظام و دین علاقه مند کند؟ این که جمهوری اسلامی در دنیا به عبرت تبدیل شود خوب است یا این که بهتر است الگویی برای ملت های دیگر و مخصوصاً مسلمان ها شود؟» در صورتیکه مردم بارها و بارها نشان داده اند و ثابت هم کرده اند که به جمهوری اسلامی بدبین نیستند ولی تنها گلایه مردم و گلایه خود جمهوری اسلامی و نظام اسلامی از دولتمردانی است که به راحتی اختلاس می کنند و با اشرافی گری و خوی کاخ نشینی حقوق ملت را پایمال می کنند...

مشکلات معیشتی مردم از بی تدبیری و شاید هم خیانت کدخدایون داخلی است و تحریم ها ما را که منطق «هیهات من الذلة» داریم ضعیف نمی کند و بالعکس قوی هم می شویم ولی چه کنیم با افراد دلواپس اخم و تخم کدخدا که نگران خم ابروی آنها هستند...

همه ما به خوبی می دانیم که تنها راه بیرون رفت از مشکلات در داخل کشور عمل کردن به رهنمودهای مقام معظم رهبری است که حضرات برجامی و مذاکراتی باید بدان توجه کنند و بجای نگرانی از اخم کدخدا مکتب ائمه خود (علیهم السلام) را الگوی خود قرار دهند و بر اجرای هر چه بهتر فرامین ولایت فقیه بکوشند... إن شاءالله

والسلام علی من اتبع الهدی

جمله رئیس جمهور سابق اندونزی - جمله غلط، ولی جذاب

 

 

Share