پروفسور علی رضا مشاقی برنده جایزه کاشف2017

انجمن‌ها: 

روفسور علیرضا مشاقی با اکثریت آرا به عنوان کاشف برتر سال 2017 رشته علوم انتخاب شد.

به گزارش دانشمندآنلاین، پروفسور علیرضا مشاقی طبری دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران است و از اعضای سابق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان این دانشگاه است.

وی هم اکنون محقق دانشگاه‌های لیدن و هاروارد آمریکا است و به دلیل پژوهش‌های میان‌رشته‌ای، به‌خصوص استفاده از روش‌های نوین فیزیکی و مهندسی برای حل مسائل پیچیده پزشکی، نامزد دریافت این جایزه شد.

پروفسور مشاقی با اکثریت آرا به عنوان کاشف برتر سال 2017 رشته علوم انتخاب شد. جایزه کاشف سال به یکی از ۸ نامزد که با رای عموم انتخاب می‌شوند، اهدا می‌گردد. بیش از 3966 نفر از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاه برای انتخاب جایزه کاشف سال رای می‌دهند. بدین ترتیب مشاقی نفر اول، اسکات ویتوکایتیس، فیزیکدان نفر دوم و زیارانگ ژنگ، زیست‌شناس نفر سوم شوند. هر سه نفر کمپین‌های تبلیغاتی داشتند که رای‌های کسب‌شده از کشورهای آنها درستی این ماجرا را تایید می‌کند.

جایزه کاشف (Discovery Prize) در سال 2013 با سرمایه اهدا شده از سوی بنیاد استونی بروک به منظور پیشرفت اکتشافات علمی بنیان گذاشته شد.

بنیاد استونی بروک، بنیادی خصوصی است که در سال 1965 به خاطر پیشرفت اهداف علمی دانشگاه استونی بروک واقع در لانگ آیلند آمریکا تاسیس شد.

Share