ترتیل صفحه 9 قرآن - استاد شهریار پرهیزگار (آیات 58 تا 61 سوره بقره)

دریافت ویدئو
روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه 9 آیات 58 تا 61 سوره مبارکه بقره با صدای استاد شهریار پرهیزگار

ترتیل صفحه 9 قرآن - استاد شهریار پرهیزگار آیات 58 تا 61 سوره بقره

هر روز با قرآن آیات 58 تا 61 سوره بقره، ترتیل تصویری صفحه 9 قرآن کریم به خط عثمان طه و با نوای دلنشین استاد شهریار پرهیزگار همراه با متن ترجمه فارسی آیت الله مکارم شیرازی و نیز متن ترجمه انگلیسی آیات؛

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

برای دسترسی به سایر بخش «هر روز با قرآن» استاد پرهیزگار به این بخش مراجعه نمایید

۩ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم می‌فرمایند: «اَشرافُ اُمَّتی حَمَلةُ القُرآنِ»؛ شریفان امت من حاملان قرآنند. خصال صدوق، ۱/۷

۩ امام علی علیه السلام می‌فرمایند: «حَقُّ الوَلَدِ عَلَی الوالِدِ اَن یُحَسِّنَ اسمَهُ وَ یُحَسِّنَ اَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ القُرآنَ»؛ حق فرزند برپدر این است که او را نام نیکو نهد، به خوبی تربیت کند و به او قرآن بیاموزد. نهج‌البلاغه، حکمة ۳۹۹

در ادامه تلاوت ترتیل صفحه 9 قرآن کریم ﴿آیات 58 تا 61 سوره بقره به همراه متن، ترجمه و مفاهیم آیات با صدای شهریار پرهیزکار تقدیم می‌شود.

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

تصویر صفحه 9 قرآن کریم :

014-Quran-www.ziaossalehin.ir-Matn-P009.jpg_2.jpg 

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

متن صفحه 9 قرآن کریم :

وَإِذْ قُلْنَا ادْخُلُوا هَٰذِهِ الْقَرْيَةَ فَكُلُوا مِنْهَا حَيْثُ شِئْتُمْ رَغَدًا وَادْخُلُوا الْبَابَ سُجَّدًا وَقُولُوا حِطَّةٌ نَغْفِرْ لَكُمْ خَطَايَاكُمْ ۚ وَسَنَزِيدُ الْمُحْسِنِينَ (58)

فَبَدَّلَ الَّذِينَ ظَلَمُوا قَوْلًا غَيْرَ الَّذِي قِيلَ لَهُمْ فَأَنْزَلْنَا عَلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا رِجْزًا مِنَ السَّمَاءِ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ (59) 

۞ وَإِذِ اسْتَسْقَىٰ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِبْ بِعَصَاكَ الْحَجَرَ ۖ فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتَا عَشْرَةَ عَيْنًا ۖ قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُنَاسٍ مَشْرَبَهُمْ ۖ كُلُوا وَاشْرَبُوا مِنْ رِزْقِ اللَّهِ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ (60)

وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَىٰ لَنْ نَصْبِرَ عَلَىٰ طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُخْرِجْ لَنَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ مِنْ بَقْلِهَا وَقِثَّائِهَا وَفُومِهَا وَعَدَسِهَا وَبَصَلِهَا ۖ قَالَ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَىٰ بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ ۚ اهْبِطُوا مِصْرًا فَإِنَّ لَكُمْ مَا سَأَلْتُمْ ۗ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ ۗ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ۗ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ (61)

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

ترجمه صفحه 9 قرآن کریم :

58) و به خاطر بياوريد زماني را که گفتيم: در اين شهر  بيت المقدس وارد شويد! و از نعمتهاي فراوان آن، هر چه ميخواهيد بخوريد! و از در معبد بيت المقدس با خضوع و خشوع وارد گرديد! و بگوييد: خداوندا! گناهان ما را بريز! تا خطاهاي شما را ببخشيم، و به نيکوکاران پاداش بيشتري خواهيم داد. 

59) اما افراد ستمگر، اين سخن را که به آنها گفته شده بود، تغيير دادند، و به جاي آن، جمله استهزاآميزي گفتند، لذا بر ستمگران، در برابر اين نافرماني ، عذابي از آسمان فرستاديم.

60) و به یاد آورید هنگامی را که با موسی چهل شب وعده گذاردیم، و او، برای گرفتن فرمانهای الهی، به میعادگاه آمد، سپس شما گوساله را بعد از او معبود خود انتخاب نمودید، در حالی که ستمکار بودید. 

61) و نيز به خاطر بياوريد زماني را که گفتيد: اي موسي! هرگز حاضر نيستيم به يک نوع غذا اکتفا کنيم! از خداي خود بخواه که از آنچه زمين ميروياند، از سبزيجات و خيار و سير و عدس و پيازش، براي ما فراهم سازد. موسي گفت: آيا غذاي پستتر را به جاي غذاي بهتر انتخاب ميکنيد؟! اکنون که چنين است، بکوشيد از اين بيابان در شهري فرود آئيد، زيرا هر چه خواستيد، در آنجا براي شما هست. و مهر ذلت و نياز، بر پيشاني آنها زده شد، و باز گرفتار خشم خدائي شدند ، چرا که آنان نسبت به آيات الهي، کفر ميورزيدند، و پيامبران را به ناحق ميکشتند. اينها به خاطر آن بود که گناهکار و متجاوز بودند. 

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

مفاهیم صفحه 9 قرآن کریم :

 

014-Quran-www.ziaossalehin.ir-Tozihat-P009.jpg.jpg

پدیدآورنده: 
Share