کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 26) / آسیب شناسی اربعین ۱

دانلود بیست و ششمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «آسیب شناسی اربعین ۱»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 26)

در این بخش، بیست و ششمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «آسیب شناسی اربعین ۱» را به مدت 9 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ جریان اربعین در ادامه حرکت انبیای الهی، بعثت، غدیر و عاشورا به دنبال ساده‌سازی، محسوس و مصداقی کردن عالی‌ترین حقایق توحیدی است. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ حرکت اباعبدالله (علیه‌السلام) یک حرکت کاروانی است و ثمره آن این است که اگر کسی بخواهد همراه جریان کربلا شود، ارتباط او ارتباط با یک جمع و کاروان خواهد بود که این جمع مبتنی ست بر نظام اصیل خانواده که در آن پدر، مادر، همسر، فرزند، عمو و... وجود دارد و پایه‌های تمدنی آن حتی در جزئیات بر اصول فطری مبتنی است و تنها یک جمع مردانه و جنگی نیست.
 
◈ اساساً جریان عاشورا و اربعین و انقلاب اسلامی ، نمونه بدیعی از قیام و انقلاب است که نشان می‌دهد چگونه باید یک جمع بر مبنای یک هدف واحد شکل گیرد و در نهایت همبستگی، تمام اعضا را در نقش‌های مختلف مؤثر واقع بداند. در این کاروان علی‌اصغر ۶ ماهه یک نقش دارد و حبیب بن مظاهر سالخورده نقشی دیگر. زنان و فرزندان یک جایگاه دارند و مردان و برادران یک رسالت دیگر.

◈ باید تلاش نمود هیئت را با الگوگیری از این کاروان الهی تنظیم کنیم و همگان را در آن دخیل بدانیم. مراسم اباعبدالله (علیه‌السلام) بهترین مکان برای یادگیری تشکیلات‌سازی است.

⫸ باید تلاش نمود پس از باور جایگاه هیئت و مراسم اهل‌بیت، مجلس آل الله (علیهم‌السلام) را مانند یک کاروان کربلا تنظیم نمود. یعنی تمام روابط بر اساس جلوه‌های خانوادگی شکل‌گرفته و این کاروان به‌مثابه یک خانواده در کربلا حضور دارد. اینکه در تشکیلات و هیئت‌ ما تنها یک قشر مانند قشر دانشجو حضور داشته باشد اگر چه به نوبه خود ارزشمند است اما پویایی هیئت‌ها بزرگ با اقشار گوناگون افزون‌تر است.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 26) / آسیب شناسی اربعین ۱

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share