کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 23) / اربعین و ظرفیت تمدن سازی

دانلود بیست و سومین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین و ظرفیت تمدن سازی»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 23)

در این بخش، بیست و سومین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین و ظرفیت تمدن سازی» را به مدت 10 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ قیام اباعبدالله علیه السلام خروج از تقیه‌ای بود که بعنوان صبر فعال مومنان را در طول تاریخ شیعه به یکدیگر مرتبط می‌کرد. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ حضرت عیسی (علیه‌السلام) در پیروان خود احساس کفر نمود و فرمود: «من انصاری الی الله؟». در این زمان حواریون ندای ایشان را لبیک گفتند و در سفر و حضر همراه ایشان بودند تا زندگی عیسی‌گونه را فرابگیرند. این روشی بود که حضرت عیسی (علیه‌السلام) انتخاب نمودند تا سایر گروندگان به آیین یکتاپرستی را تربیت کند.
 
◈ در یکی از مواقف و سفرها حضرت عیسی (علیه‌السلام) طشت آبی فراهم کردند و پای حواریون را شستشو کردند. حواریون دلیل این کار حضرت را پرسیدند و ایشان فرمودند: «این‌گونه تواضع نمودم تا پس از من به همین روش تواضع را به مردم آموزش دهید. مبادا صرفاً موعظه کنید و بر منابر بروید. بلکه با رفتار خود دیگران را جذب کنید.»

◈ همین الگوی حضرت عیسی (علیه‌السلام) در هیئت‌ها و در تشکیلات دینی موجب می‌شود افرادی که جایگاه والاتری دارند، مانند روحانیون و اساتید بر دیگران تواضع کنند و به‌عنوان خادمین زائران حاضر شوند؛ این راهی است برای نشان دادن مسیر تربیتی هیئت و تحقق جامعه ولایی و آدم‌سازی.

⫸ بکوشیم در تشکیلات ایمانی، افراد پیشکسوت‌تر و بزرگترهای تشکل با رفتارشان به سایر افراد تشکیلات و کوچترها، نحوه تعامل و حضور در تشکیلات را بیاموزند. این مطلب یادآور روایت شریف «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» خواهد بود.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 23) / اربعین و ظرفیت تمدن سازی

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share