کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 22) / اربعین، جریان شاخص اجتماعی 2

دانلود بیست و دومین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، جریان شاخص اجتماعی 2»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 22) / اربعین، جریان شاخص اجتماعی 2

در این بخش، بیست و دومین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، جریان شاخص اجتماعی 2» را به مدت 11 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ جریان جاماندگان اربعین، بدل‌سازی نیست! راهی برای جبران است که میل به حضور را برای جاماندگان افزایش داده و موجب معیار شدن زیارت اربعین می‌شود. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ اگر نگاه ما به دین به مثابه یک حرکت کاروانی باشد آنگاه خواهیم دانست که از ملزومات حرکت کاروانی شرح صدر است؛ از ملزومات آن حسن خلق، تواضع، سواد، علم کافی و بسیاری از فضائل اخلاقی است. کسانی که همه این محاسن را داشته باشند توان حرکت در این کاروان عظیم را نیز خواهند داشت.
 
◈ در کاروان دین باید دقت نمود که برخی افراد توان ضعیف‌تری دارند و برخی ایمان قوی‌تر دارند؛ در این میان افرادی که توان دویدن و رشد و ترقی دارند باید دقت کنند تا مبادا از دیگران فاصله بگیرند؛ با این اوصاف مهم‌ترین مسئله این است که مبادا چنین بیندیشیم که اگر توان و قوت خود را صرف دیگران سازیم، ضرر کرده‌ایم؛ بلکه اگر چنین ایثاری انجام دادیم موجب رشد همگانی شده‌ایم؛ در این‌صورت یک نفر به‌تنهایی سلوک نخواهد کرد و در عوض دست دیگران را نیز گرفته است و به‌صورت جمعی سلوک نموده‌اند.

⫸ نکته قابل توجه در این مسئله این است که احسان و بذل وسع در راه رشد دیگران جدای از ثمره‌ای که بیان شد، موجب توسعه من انسان خواهد بود. سلوک جمعی غایت هدف دین است. هیئت نیز باید چنین باشد که جامع بوده و همگان را در مسیر الهی سیر و رشد دهد.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 22) / اربعین، جریان شاخص اجتماعی 2

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share