کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 21) / اربعین، جریان شاخص اجتماعی۱

دانلود بیست و یکمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، جریان شاخص اجتماعی۱»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 21) / اربعین، جریان شاخص اجتماعی۱

در این بخش، بیست و یکمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، جریان شاخص اجتماعی۱» را به مدت 6 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ در مسائل و جریان‌های اجتماعی وجود یک معیار و پرچم واحد، جریان را منسجم می‌سازد و انرژی و توان هدفمند و صحیح صرف می‌شود. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ آیه شریفه «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصابِرُوا وَرابِطُوا وَاتَّقُوا اللهَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ» یک آیه تشکیلاتی است. این آیه مراحل فهم تشکیلاتی را نشان می‌دهد. ابتدا صبر فردی، سپس صبر جمعی ، و در نهایت، عبارت «رابطوا» قله این آیه و ارتباط تشکیلاتی را می‌رساند.
 
◈ آنچه باید به ظرافت مورد توجه قرار گیرد معنای دو وجهی رابطوا است. رابطوا از یک طرف معنای ظاهری پیوند‌های جمعی و ارتباط‌های تشکیلاتی را می‌رساند که به نوبه خود از اهمیت بسیاری برخوردار است و از طرف دیگر ربط و نسبت این آیه است با روایت شریف: «رابطوا امامکم المنتظر». یعنی ولایت طولی را درک کنید.

◈ در واقع قوام تشکیلات به درک دو نوع ولایت است؛ یکی ولایت طولی و دیگری ولایت عرضی که در این آیه به هردو مورد اشاره شده است. در برخی روایات آمده است که منظور از صابروا مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن است که این مطلب نیز بغض واحد در تشکیلات و درک جبهه بندی حق و باطل را نشان می‌دهد.

⫸ بطور کلی رمز موفقیت و بقای یک تشکیلات، پیوند قوی میان افراد و پیوند با حقیقت انسان کامل یعنی امام زمان است.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 21) / اربعین، جریان شاخص اجتماعی۱

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share