کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 16) / اربعین، اقامه منظومه ای دین

دانلود شانزدهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، اقامه منظومه ای دین»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 16) / اربعین، اقامه منظومه ای دین

در این بخش، شانزدهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، اقامه منظومه ای دین» را به مدت 10 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ ما در جریان اربعین، احکام و تمام عقاید و اخلاق را مرتبط با امام می‌یابیم لذا جریان اربعین تحقق توحید ولایی است که مقدمه توحید الوهی است. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ احساس حاجت و نیاز به مقام امام با احساس شوق و محبت به ایشان در هم تنیده است. محتاج حقیقی، محب حقیقی هم خواهد بود و با تمام وجود به محضر ائمه (علیهم‌السلام) محبت خود را ابراز خواهد کرد.
 
◈ ارتباط نفوس و قلوب در هیئات اهمیت بالایی دارد که مرحله اول آن،‌ ارتباط وجودی و قلبی با امام است. پیوند قلبی یعنی محبت به امام در انسان نهادینه شود. هرچند حضور ظاهری صرف در بقاع متبرکه نیز آثار خودش را دارد اما اغلب آثاری که برای زیارت آل الله (علیهم‌السلام) ذکر شده است ناظر به همین رابطه قلبی است. این پیوند قلبی در تشکیلات موجب برکات جمعی خواهد شد.
 
◈ در این مسیر می‌توان از روش‌های گوناگون مدد جست؛ عهدهای جمعی می‌تواند در این طریق راهگشا باشند. برای مثال قاعده‌ای وضع شود تا همه افراد تشکیلات در یک زمان واحد مراقبه‌ای خاص انجام دهند؛ این از توصیه‌های مرحوم آیت الله خوشوقت (ره) بود که در زمان واحد فعل واحدی را دسته‌جمعی انجام دهید.

 
 خواندن ادعیه بصورت جمعی و همزمان و مجالس روضه می‌توانند از این قبیل طرق باشند. اما باید این گونه اعمال، با فهم غایت جمعی و تشکیلاتی آن همراه باشد، در غیر اینصورت انجام چله‌ ها و حضور در مراسم‌ها بدون درک غایت و بدون حضور قلب آن نتیجه والا را نخواهد داشت.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 16) / اربعین، اقامه منظومه ای دین

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share