ترتیل صفحه 6 قرآن - استاد شهریار پرهیزگار (آیات 30 تا 37 سوره بقره)

دریافت ویدئو
روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه 6 آیات 30 تا 37 سوره مبارکه بقره با صدای استاد شهریار پرهیزگار

ترتیل صفحه 6 قرآن - استاد شهریار پرهیزگار (آیات 30 تا 37 سوره بقره)

هر روز با قرآن (آیات 30 تا 37 سوره بقره)، ترتیل تصویری صفحه 6 قرآن کریم به خط عثمان طه و با نوای دلنشین استاد شهریار پرهیزگار همراه با متن ترجمه فارسی آیت الله مکارم شیرازی و نیز متن ترجمه انگلیسی آیات؛

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

برای دسترسی به سایر بخش «هر روز با قرآن» استاد پرهیزگار به این بخش مراجعه نمایید

۩ پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) می‌فرمایند: «اَشرافُ اُمَّتی حَمَلةُ القُرآنِ»؛ شریفان امت من حاملان قرآنند. (خصال صدوق، ۱/۷)

۩ امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «حَقُّ الوَلَدِ عَلَی الوالِدِ اَن یُحَسِّنَ اسمَهُ وَ یُحَسِّنَ اَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ القُرآنَ»؛ حق فرزند برپدر این است که او را نام نیکو نهد، به خوبی تربیت کند و به او قرآن بیاموزد. (نهج‌البلاغه، حکمة ۳۹۹)

در ادامه تلاوت ترتیل صفحه 6 قرآن کریم ﴿آیات 30 تا 37 سوره بقره به همراه متن، ترجمه و مفاهیم آیات با صدای شهریار پرهیزکار تقدیم می‌شود.

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

تصویر صفحه 6 قرآن کریم :

014-Quran-www.ziaossalehin.ir-Matn-P006_0.jpg

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

متن صفحه 6 قرآن کریم :

وَإِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلَائِکَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِیهَا مَن یُفْسِدُ فِیهَا وَیَسْفِکُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَنُقَدِّسُ لَکَ قَالَ إِنِّی أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿30﴾

وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِکَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِی بِأَسْمَاءِ هَؤُلَاءِ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ ﴿31﴾

قَالُوا سُبْحَانَکَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّکَ أَنتَ الْعَلِیمُ الْحَکِیمُ ﴿32﴾

قَالَ یَا آدَمُ أَنبِئْهُم بِأَسْمَائِهِمْ فَلَمَّا أَنبَأَهُم بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّکُمْ إِنِّی أَعْلَمُ غَیْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا کُنتُمْ تَکْتُمُونَ ﴿33﴾

وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِیسَ أَبَى وَاسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ ﴿34﴾ 

وَقُلْنَا یَا آدَمُ اسْکُنْ أَنتَ وَزَوْجُکَ الْجَنَّةَ وَکُلَا مِنْهَا رَغَدًا حَیْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَکُونَا مِنَ الظَّالِمِینَ (35)

فَأَزَلَّهُمَا الشَّیْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا کَانَا فِیهِ وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَکُمْ فِی الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِینٍ (36)

فَتَلَقَّى آدَمُ مِن رَّبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ (37)

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

ترجمه صفحه 6 قرآن کریم :

30) به خاطر بیاور هنگامی را که پروردگارت به فرشتگان گفت: من در روی زمین، جانشینی قرار خواهم داد. فرشتگان گفتند: پروردگارا! آیا کسی را در آن قرار میدهی که فساد و خونریزی کند؟! زیرا موجودات زمینی دیگر، که قبل از این آدم وجود داشتند نیز، به فساد و خونریزی آلوده شدند. اگر هدف از آفرینش این انسان، عبادت است، ما تسبیح و حمد تو را بجا می آوریم، و تو را تقدیس میکنیم. پروردگار فرمود: من حقایقی را میدانم که شما نمیدانید.

31) سپس علم اسماء [علم اسرار آفرینش و نامگذاری موجودات] را همگی به آدم آموخت. بعد آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: اگر راست میگویید، اسامی اینها را به من خبر دهید!

32) فرشتگان عرض کردند: منزهی تو! ما چیزی جز آنچه به ما تعلیم داده ای، نمیدانیم، تو دانا و حکیمی.

33) فرمود: ای آدم! آنان را از اسامی و اسرار این موجودات آگاه کن. هنگامی که آنان را آگاه کرد، خداوند فرمود: آیا به شما نگفتم که من، غیب آسمانها و زمین را میدانم؟! و نیز میدانم آنچه را شما آشکار میکنید، و آنچه را پنهان میداشتید!

34) و یاد کن هنگامی را که به فرشتگان گفتیم: برای آدم سجده و خضوع کنید! همگی سجده کردند، جز ابلیس که سر باز زد، و تکبر ورزید، و به خاطر نافرمانی و تکبرش از کافران شد. 

35) و گفتیم: ای آدم! تو با همسرت در بهشت سکونت کن، و از نعمتهای آن، از هر جا میخواهید، گوارا بخورید، اما نزدیک این درخت نشوید، که از ستمگران خواهید شد.

36) پس شیطان موجب لغزش آنها از بهشت شد، و آنان را از آنچه در آن بودند، بیرون کرد. و در این هنگام به آنها گفتیم: همگی به زمین فرود آیید! در حالی که بعضی دشمن دیگری خواهید بود. و برای شما در زمین، تا مدت معینی قرارگاه و وسیله بهره برداری خواهد بود.

37) سپس آدم از پروردگارش کلماتی دریافت داشت، و با آنها توبه کرد. و خداوند توبه او را پذیرفت، چرا که خداوند توبه پذیر و مهربان است. (37)

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

مفاهیم صفحه 6 قرآن کریم :

 

014-Quran-www.ziaossalehin.ir-Tozihat-P006.jpg

پدیدآورنده: 
Share