کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 15) / اربعین، حرکت کاروانی مومنان

دانلود پانزدهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، حرکت کاروانی مومنان»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 15) / اربعین، حرکت کاروانی مومنان

در این بخش، پانزدهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، حرکت کاروانی مومنان» را به مدت 12 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ اگر کسی بخواهد با جریان اباعبدالله علیه السلام ارتباط برقرار کند، ارتباط او با یک جمع خواهد بود! جمعی مبتنی بر نظام اصیل خانواده با تمام جلوه‌های آن. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ ولایت و روابط مؤمنین ، آثار فراوانی دارد که در نهایت منجر به اقامه دین خواهد شد. اگر می‌خواهیم نهضت اقامه دین ایجاد کنیم، باید ابتدا این نهضت را در جمع‌های محدود خانوادگی و بعد در جمع‌های محدود دوستانه شکل دهیم و در این جمع‌ها «رابطه اخوت و ولایت» را محقق کنیم، در این صورت این روابط برای مردم محسوس می‌شود. اگر مردم این رابطه‌ها را امکان‌پذیر یافتند، خودبه‌خود دین اقامه خواهد شد.
 
◈ حقیقت ولایت امام، ارتباط مؤمنین با یکدیگر است؛ هرچقدر ارتباط میان مؤمنین قوی‌تر باشد، ولایت معصوم بر ایشان شدیدتر و قوی‌تر است. ولایت مؤمنین و ولایت اهل‌بیت و ولایت الهی، یکی از مهم‌ترین مباحث در انسان‌سازی و جامعه‌سازی است.
 
◈ نمونه بارز این سه مرحله نبی اکرم (صلوات‌الله‌علیه) هستند که در ایام آغازین بعثت، با ۶ نفر از اهالی مدینه بر سر «عدم فعل» پیمان بستند. اما در سال بعد که ایمان آن‌ها قوی‌تر شده بود و تعداد بیشتری با ایشان همراه شده بودند، برای انجام چند فعل پیمان بستند و ختم آن پیمان‌ها، یک عهد تا پای جان بود.

 
 یکی از نکات مهم این است که ما در تشکیلات دینی خود مرحله‌ به‌ مرحله هویت‌سازی را از طرق مختلف مانند عهدهای جمعی نهادینه کنیم و با این عهدها و پیمان‌های دسته‌جمعی،روابط ولایی را تقویت سازیم.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 15) / اربعین، حرکت کاروانی مومنان

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share