کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 14) / اربعین، احیای امر اهل بیت علیهم السلام

دانلود چهاردهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، احیای امر اهل بیت علیهم السلام»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 14) / اربعین، احیای امر اهل بیت علیهم السلام

در این بخش، چهاردهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، احیای امر اهل بیت علیهم السلام» را به مدت 11 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ حرکت قافله اسرا به کوفه و از کوفه به شام و سپس به قتلگاه اباعبدالله علیه السلام در اربعین، در تاریخ بعنوان نقطه عطفی در این مسیر تثبیت گردیده است. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ هیئت نماد ارتباط با اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌صورت اجتماعی و در روابط عرضی میان مؤمنین است. مؤمنین نیز به‌ واسطه امت امام بودن نمادی از ایشان‌اند که ولایت و محبت ایشان، پرتویی از ولایت ائمه (علیهم‌السلام) است.
 
◈ بر این اساس نقطه شروع برای تحقق عملی ولایت و محبت آل الله (علیهم‌السلام)، ولایت و محبت مؤمنین نسبت به یکدیگر است. مؤمنین اگر خدمت و توجه به جایگاه یکدیگر را راه وصال امام بدانند، به‌گونه‌ای دیگر در تشکیلات دینی و هیئت‌ها ایفای نقش خواهند نمود.
 
◈ در روایت آمده است: مؤمن محتاجی که سوی فرد توانگر آید فرستاده الهی است. این روایت به مشخص نمودن جایگاه افراد جامعه نسبت به یکدیگر پند داده است و از برخورد غیر الهی با محتاجان، بر حذر داشته است. با این نگاه یک تشکل دینی و هیئت‌ها می‌توانند محملی باشند برای رفع حوائج مؤمنین و از این طریق، احیای امر آل الله (علیهم‌السلام) و زمینه‌سازی ظهور محقق می‌شود.

 
 لذا نشست‌ و برخاست مؤمنین در جمع‌ها و مجالس اهمیت دارد. یکی از ابعاد تکیه آل الله (علیهم‌السلام) بر این محافل و مجالس و تشکیل تشکل‌های دینی پیوند مؤمنین است. لذا امام صادق (علیه‌السلام) به یکی از یاران خود فرمودند: دورهم جمع می‌شوید و سخن می‌گویید؟ فضیل عرضه داشت بله مولای من. حضرت فرمودند: «من این مجالس شما را دوست دارم چراکه احیای امر ما را محقق می‌کند.» الگوی تشکل دین‌مدار و مورد تأیید اهل‌بیت (علیهم‌السلام) چنین است.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 14) / اربعین، احیای امر اهل بیت علیهم السلام

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share