کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 12) / غلبه نهایی حق در ظهور امام زمان عجل الله فرجه

دانلود دوازدهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «غلبه نهایی حق در ظهور امام زمان عجل الله فرجه»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 12) / غلبه نهایی حق در ظهور امام زمان عجل الله فرجه

در این بخش، دوازدهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «غلبه نهایی حق در ظهور امام زمان عجل الله فرجه» را به مدت 12 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ مردم در عصر ظهور با سرعت تمام به سوی کمالات سیر می‌کنند و موانع بیرونی بر سر راهشان نیست. آنچنان که در روایات آمده است که در روز ظهور شیطان سربریده می‌شود. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ تغییر و حرکت اغلب با احساس ایجاد می‌شود. لذا علامه طباطبایی (رضوان‌الله تعالی علیه) می‌فرمودند: "اگر محتوا را بیان نمودید اما نتوانستید آن‌را به احساس تبدیل کنید، تغییر در رفتار مخاطب ایجاد نمی‌شود، زیرا محتوا در ارتباط با ذهن، فکر و رفتار مربوط عمل است که در دو ساحت مختلف قرار دارند." (المیزان فی تفسیرالقرآن، ج۶، ص: ۲۵۹)
 
◈ با این بیان، در میان معصومین دیده‌ می‌شود جریان امام صادق (علیه‌السلام)، برای خواص، قدرت ایجاد حرکت دارد ولی اباعبدالله (علیه‌السلام) برای عموم مردم حرکت ایجاد می‌کند. باید گفت این تجلیات به لحاظ ظرف ظهور، مراتب دارد؛ لذا اینکه کشتی اباعبدالله (علیه‌السلام) اسرع و اوسع است، تضعیف مقام امام صادق (علیه‌السلام)‌ نیست، بلکه جریان کربلا به‌واسطه قالبی که در آن تبلور یافت، متفاوت است.
 
◈ لذا باید گفت روضه خواندن یعنی ترسیم مظلومیت اباعبدالله (علیه‌السلام) به‌گونه‌ای که اذهان بتوانند آن را درک کنند. اشک، باعث رأفت قلوب می‌شود و روضه یکی از ابزارهای همراه ساختن قلوب است. لذا قلبی که ۴۰ روز با اندوه کربلا انس گرفته است، ظرف مهیاتری برای دریافت معارف اربعین است.

 
 با این بیان در تشکیلات دینی خود نباید توسل و اشک بر مقام امامت و به‌خصوص اباعبدالله (علیه‌السلام) را فراموش کنیم. با همین وسیله زمینه‌سازی دریافت معارف محقق می‌شود. از این منظر برخی از هیئات معتقدند ابتدا باید در مجلس، روضه مختصری خوانده شود و با آماده ساختن قلوب، آنگاه وعظ و خطابه آغاز شود.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 12) / غلبه نهایی حق در ظهور امام زمان عجل الله فرجه

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share