کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 11) / عاشورا، گلوگاه تاریخ نبرد حق و باطل

دانلود یازدهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «عاشورا، گلوگاه تاریخ نبرد حق و باطل»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 11) /عاشورا، گلوگاه تاریخ نبرد حق و باطل

در این بخش، یازدهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «عاشورا، گلوگاه تاریخ نبرد حق و باطل» را به مدت 12 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ عاشورا در مرز حیات و ممات اسلام بود. یک قدم قبل‌تر ممات و یک قدم بعدتر حیات اسلام رقم می‌خورد. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ یکی از مهم‌ترین مسائل در تشکیلات فهم نظام حبی حاکم بر روابط مؤمنین است. این محبت منجر به اخوت ایمانی می‌شود. افراد توسعه وجود خود را به ارتباط با پیوندهای مکرر یکدیگر خواهند دید و دیگری را غیر از خود نخواهند دانست.
 
◈ در لایه دیگری از این نظام محبت، اگر رابطه میان یک مؤمن تام‌الایمان؛ یعنی ولی الهی، با مؤمنین عادی باشد، محبت‌ها و رابطه‌ها طولی خواهد بود که به شأنیت مومن در نسبت با دیگری منجر می‌شود. مصداق تام این شأنیت، در رابطه امام با مؤمنین است.
 
◈ هرکس به مقدار اطاعت نسبت به امام، شأن ایشان می‌شود. اگر این نظام عرضی و طولی درهم‌تنیده شوند، نظام عرضی به‌ نظام طولی تبدیل و مراتب ایمان در روابط ولایی و ایمانی مطرح می‌شود.

◈ در این نگاه به لحاظ ایمان و اطاعت از امام، مؤمنین همچون بدن امام محسوب می‌شوند. مؤمن نیز به میزان ایمان و اطاعتش، این نسبت را با امام پیدا کرده است. پس احترام به مؤمن احترام به امام است؛ چنانچه احترام به بدن امام، احترام به خود امام است.

 
لذا بکوشیم تا در تشکیلات دینی ضمن فهم جایگاه ولایت طولی و عرضی به برقراری روابط حبی در چارچوب دین بپردازیم و هم‌زمان با آن، درک ولایت طولی را نهادینه ساخته تا اثری شگرف در تشکلات و روابط اعضا حاصل شود.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 11) /عاشورا، گلوگاه تاریخ نبرد حق و باطل

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share