کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 1) / فهم اربعین در افق نگرش الهی به تاریخ

دانلود اولین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «فهم اربعین در افق نگرش الهی به تاریخ»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 1) / فهم اربعین در افق نگرش الهی به تاریخ

در این بخش، اولین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «فهم اربعین در افق نگرش الهی به تاریخ» را به مدت 7 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

 

⫸⫸⫸ پس از ایام دهه اول محرم، باید به درک جایگاه اربعین پرداخت که به ثمر رسیدن آن در تاریخ، هزینه‌های فراوانی داشته است. لذا باید با شناخت صحیح این جریان، قدردان این نعمت بزرگ باشیم ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ اگر زمان‌ها منازل سلوک الی الله هستند، این سلوک شامل سلوک فردی و سلوک جمعی است. در سلوک جمعی و تشکیلاتی نیز توجه به ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام منزلی از منازل سلوک تشکیلات ایمانی است.

◈ برپایی مجالس اهل بیت علیهم‌السلام تمرین رابطه با امام و برقراری پیوندهای ایمانی مومنین در یک تشکیلات بر مدار ولایت امام است. این ظرفیت نه تنها برای تشکیلات هیئت بلکه برای هر تشکیلات ایمانی در ظرف ایام محرم و مجالس روضه و عزاداری امام حسین علیه‌السلام محیا می‌شوند که بر مدار تحکیم پیوند ولایی با امام در زیر خیمه امام حسین علیه‌السلام، پیوندهای ولایی مومنین در تشکیلات را بر مدار ولایت امام مستحکم نماید و با گسست‌ها و تفرقه‌ها و آسیب‌های تشکیلات ایمانی مقابله نماید.

◈ این ظرفیت عظیم مجالس اهل بیت علیهم‌السلام اختصاصی تشکیلات هیئات نیست و در سایر تشکل‌های فرهنگی مومنین نیز قابل بهره‌برداری است. بطورکلی پیوند برقراری پیوند با روح ایام در پیشبرد اهداف فردی و جمعی موثر است.

بکوشیم در تشکیلات خود با روح ایام و صاحب آن ظرف زمانی رابطه برقرار کنیم تا ضمن اثرپذیرفتن از آن، توان و اثرگذاری تشکیلات ما نیز چندبرابر شود.
 

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 1) / فهم اربعین در افق نگرش الهی به تاریخ

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share