با من بیا - حجت الاسلام رنجبر (بخش 6) + متن

ششمین جلسه از سلسله مباحث «با من بیا» در بیان حجت الاسلام استاد محمدرضا رنجبر

با من بیا - حجت الاسلام رنجبر (بخش 6) + متن

در این بخش از ضیاءالصالحین، ششمین قسمت از بیانات ارزشمند حجت الاسلام استاد محمدرضا رنجبر را با عنوان "با من بیا" به مدت 13 دقیقه با مخاطبان عزیز به اشتراک می گذاریم.

با من بیا - حجت السلام رنجبر (بخش 6) + متن

خلاصه متن بخش ششم : با من بیا / حجت الاسلام رنجبر

خداوند در قرآن می فرماید: «وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَیْبِ لَا یَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ وَیَعْلَمُ مَا فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا یَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِی ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا یَابِسٍ إِلَّا فِی کِتَابٍ مُبِینٍ» کلیدهای غیب، تنها نزد اوست؛ و جز او، کسی آنها را نمی داند. او آنچه را در خشکی و دریاست می داند؛ هیچ برگی (از درختی) نمی افتد، مگر اینکه از آن آگاه است؛ و نه هیچ دانه ای در تاریکیهای زمین، و نه هیچ تر و خشکی وجود دارد، جز اینکه در کتابی آشکار [در کتاب علم خدا] ثبت است..
اینگونه نیست که هر برگ خشکی که روی درخت است، بیفتد و هر برگ سبزی که روی درخت هست، نیفتد؛ خشکی و سبزی برگ مانع افتادن یا نیفتادن برگ از درخت نیست. وقتی می گوییم فلانی حتی نمی تواند یک کیلو هم بلند کند، شما می فهمید که دیگر ده کیلو و صد کیلو را اصلا نمی تواند جابجا کند؛ یعنی وقتی من کمترین را می گویم شما بیشترین را برداشت می کنید. این یکی از شیوه های معمول قران کریم است و از کمترین ها می گوید تا بیشترین ها را برداشت کنیم.
آبرو مسئله مهمی است و در قرآن کریم هم به مسئله آبرو و آبرو داری بسیار تاکید شده است تا آبروی کسی را نریزیم.

با من بیا - حجت السلام رنجبر (بخش 6) + متن

جهت دسترسی بیشتر به مجموعــه آثــار حجت الاسلام رنجبر کلیک کنید.

 

 

 

Share