مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 32 - کمینگاه های شیطان

یکی از بزنگاه ها و کمینگاه های شیطان، بازار است. ممکن است در حالت عادی، در خانه، در اداره، در محل کار و جاهای دیگر حریف تو نشود. ولی یک جا برایت نقشه می ریزد و کمین میکند و آن بازار است.

مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 32 - کمینگاه های شیطان

جلسه سی و دوم مباحث معرفتی ذکر یار از سری مباحث استاد محمد شجاعی با عنوان « کمینگاه های شیطان ​» تقدیم حضورتان می گردد.

جهت دسترسی به سایر جلسات «ذکر یار» اینجا کلیک کنید

دومین مورد که توصیه کردند ما یاد خدا کنیم یعنی اینجایی که قلب ممکن است انحراف پیدا کند موقعی هست که قلب با یک حجم عظیمی از دنیا روبرو میشود، یعنی کجا؟ بازار، آدم ها وقتی به خرید میروند زود قلبشان غفلت میکند خانم ها به خصوص بیشتر که به خرید و بازار علاقه بیشتر دارند اینطوری است. وقتی انسان میداند با دیدن جنس ها، کالاها، لباس ها، اتومبیل های مختلف به هوس می افتد و این هوس شخصیتش را تغییر میدهد و اثر منفی میگذارد، باید یاد خدا زیاد کند. 

انسان باید وقت برای معرفت الله، عبادت، سیر و سلوک و خودسازی بگذارد. داشتن مسکن مجلل، برایش پیش خدا عزت نمی آورد. چه بسا انسان ذلیل هم بشود

یکی از بزنگاه های و کمینگاه های شیطان، بازار است. ممکن است در حالت عادی، در خانه، در اداره، در محل کار و جاهای دیگر حریف تو نشود. ولی یک جا برایت نقشه می ریزد و کمین میکند و آن بازار است. به محض اینکه چشمت به مظاهر دنیا می خورد، مقاومتت کم می شو، باب هوس ها و امیالش باز میشود.

چون به هر میلی که دل خواهی سپرد      از تو چیزی در نهان خواهند برد

هر وقت رسیدید به دیدنی ها، به ویترین، چیزی به اسم مغازه، بازار، رسیدید آنجا باید ذکر بگویید و یاد خدا کنید تا انشاء الله گرفتار نشوید، نتیجه اش چیست؟ هم گناهانتان آمرزیده میشود هم حسناتتان زیاد میشود هم در زمره ی غافلین نوشته نمی شوید. 

پدیدآورنده: 
Share