خوشنویسی دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان

خوشنویسی دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان به خط مهدی پورعسکری

رمضان نام یکی از ماه های قمری و ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلّم) خوانده شده است. خداوند در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی از بندگان خود پذیرایی می کند. اعمال بسیاری برای روزها و شب های ماه مبارک رمضان ذکر شده که یکی از بهترین اعمال خواندن دعا است. در این بخش از دعاهای ماه رمضان، دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان را آورده ایم

متن و ترجمه دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان :

اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین.

خدایا من از تو میخواهم در آن آنچه تو را خوشنود کند و پناه می برم بتو از آنچه تو را بیازارد واز تو خواهم توفیق در آن برای اینکه فرمانت برم ونافرمانی تو ننمایم ای بخشنده سائلان (مفاتیح الجنان )

برای دسترسی به ادامه «خوشنویسی دعاهای روزانه ماه رمضان» اینجا کلیک کنید

توجه : برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن ها کلیک کنید.

برای دانلود و دریافت تصاویر از فایلهای با کیفیت بالای پیوستی استفاده نمایید.

برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

خوشنویسی دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

مطالب مرتبط و پیشنهادی :

ویژه نامه شب و روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

تفسیر دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان

در این دعا می گوییم: ای خدا، پناه می برم به تو از چیزهایی مانند گناه و اطاعت از شیطان و اطاعت از نفس که تو را اذیت می کند. خدایا از من رضایت داشته باش و به من توفیق بده که کارهای خود را به گونه ای انجام دهم که رضایت تو را در پی داشته باشد. انجام کارهای نیک و دوری از گناهان رضایت خدا را در پی دارد. اگر می خواهید بدانید که خدا از شما راضی هست یا نه، ببینید خودتان در ته دل از خدا راضی هستید؟ اگر راضی باشید، خدا هم از شما راضی است.

در این دعا می گوییم:خدایا به من توفیق اطاعت از تو را در ماه رمضان و انجام ندادن گناه را ارزانی کن. امام جواد علیه السلام: اَلمُؤمِنُ یَحتاجُ إلی ثَلاثِ خِصالٍ:تَوفیقٍ مِنَ اللهِ، وَ واعِظٍ مِن نَفسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّن یَنصَحُهُ؛ مؤمن نیازمند سه خصلت است: توفیق از سوی خداوند، واعظی از درون خود، پذیرش نسبت به کسی که او را پند می دهد. تَوْفِیقٍ مِنَ اللَّهِ؛ یعنی برای ادامه زندگی و عبودیت احتیاج به توفیقات خداوند متعال داریم.

در این دعا می گوییم:ای خدایی که به هر کسی که از تو چیزی سوال می کند، تو جود می کنی و نسبت به او بخشش داری، دعای ما را استجابت کن. خداوند اگر چیزی که صلاح ما نیست را از خدا می خواهیم و خدا نمی دهد؛ خدا در قیامت آن را برآورده می کند.

کلمات کلیدی: 
پدیدآورنده: 
Share