خوشنویسی دعای روز بیست و یکم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز بیست و یکم ماه رمضان

خوشنویسی دعای روز بیست و یکم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان به خط مهدی پورعسکری

روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با روز شهادت امام اول ما شیعیان امیرالمؤمنین علی علیه السّلام است. علی (علیه السلام) امام معصوم و انسان کاملی بود که تمام رفتار و سخنان و تأییدات او برای ما حجّت و اعتبار دارد. او قرآن ناطق و امام مبینی است که در دل شب راز و نیازهای فراوانی با خداوند داشت. ایشان در همه عمر در حال نیایش و دعا بودند، ما شیعیان نیز باید با الگو قرار دادن آن امام همام در همه روزها به خصوص روزهای ماه رمضان بسیار عبادت کرده و دعا بخوانیم. در این بخش از دعاهای ماه رمضان، دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان را آورده ایم

متن و ترجمه دعای روز بیست و یکم ماه رمضان :

اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الی مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین.

خدایا قرار بده برایم در آن به سوی خوشنودیهایت راهنمایی و قرار مده شیطان را در آن بر من راهی وقرار بده بهشت را برایم منزل وآسایـشگاه ای برآورنده حاجتهای جویندگان ( مفاتیح الجنان )

برای دسترسی به ادامه «خوشنویسی دعاهای روزانه ماه رمضان» اینجا کلیک کنید

توجه : برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن ها کلیک کنید.

برای دانلود و دریافت تصاویر از فایلهای با کیفیت بالای پیوستی استفاده نمایید.

برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

خوشنویسی دعای روز بیست و یکم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

مطالب مرتبط و پیشنهادی :

ویژه نامه شب و روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان

تفسیر دعای روز بیست و یکم ماه رمضان

در این دعا می گوییم :خدایا مرا هدایت کن تا کارهایی انجام دهم که تا تو از من راضی شوی. باید توفیقاتی از ما سر بزند تا دلیل و راهنمایی باشد، برای اینکه خدا از ما راضی باشد. اگر ما اوامر الهی را مخلصانه بجا بیاوریم و از اطاعت الهی سر نپیچیم؛ باید بدانیم که رضایت الهی را بدست آورده ایم.

اگر می خواهید بدانید خدا از تو راضی هست یا نه؛ به خودت نگاه کن، ببین تو از خدا راضی هستی یا نه . اگر که از خدا راضی نیستی، خدا هم از تو رضایت ندارد. اگر انسان از برخی تقدیرات الهی گله مند باشد و آرزو کند که ای کاش این گونه نشده بود باید بداند که خدا هم به همین میزان از او ناراضی است. خدای تبارک و تعالی هر چه صلاح ما باشد را می دهد. به یکی کمتر و به یکی بیشتر می دهد و ما نباید اعتراضی کنیم.

در این دعا می گوییم :خدایا کاری کن تا شیطان در ماه رمضان و ایام بعد از آن بر من راه پیدا نکند. اگر می خواهید شیطان بر شما راهی پیدا نکند، باید بسیار یاد خدا کنید و در هنگام سحر استغفار نمایید واز خدا بترسید.

در این دعا می گوییم :خدایا منزل بازگشت و آسایشگاه ما را بهشت قرار بده. برای کافران و مردودی ها شفاعت نیست اما افراد با ایمان و کسانی که شیعه علی (علیه السلام) و اهل بیت (علیهم السلام) هستند، جهنم نمی روند و شفاعت اهل بیت (علیهم السلام) شامل حالشان می شود.

در پایان دعا می گوییم :ای خدایی که حوائج طالبین را برآورده می کنی، این دعاها را در حق ما اجابت کن.

پدیدآورنده: 
Share