خوشنویسی دعای روز بیستم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز بیستم ماه رمضان

خوشنویسی دعای روز بیستم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان به خط مهدی پورعسکری

ماه رمضان ماه دعا و نیایش است و در گفتار پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلّم) و امامان(علیهم السلام) به دعا و نیایش و مناجات با خدا در این ماه سفارش بسیار شده است. محتوی دعاهای مخصوص ماه رمضان در مسیر خودسازی و پرهیز از انحراف و گناه و هرگونه آلودگی است پس در ماه رمضان و بهار قرآن دعاهایی را که از کیفیت و عمق بالایی برخوردار هستند را بخوانید. در این بخش از دعاهای ماه رمضان، دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان را آورده ایم:

متن و ترجمه دعای روز بیستم ماه رمضان :

" اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین".

خدایا بگشا برایم در آن درهای بهشت وببند برایم درهای آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن برای تلاوت قرآن ای نازل کننده آرامش در دلهای مؤمنان. (مفاتیح الجنان)

برای دسترسی به ادامه «خوشنویسی دعاهای روزانه ماه رمضان» اینجا کلیک کنید

توجه : برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن ها کلیک کنید.

برای دانلود و دریافت تصاویر از فایلهای با کیفیت بالای پیوستی استفاده نمایید.

برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

خوشنویسی دعای روز بیستم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

مطالب مرتبط و پیشنهادی :

ویژه نامه شب و روز بیستم ماه مبارک رمضان

تفسیر دعای روز بیستم ماه رمضان

در این دعا می گوییم:خدایا درهای بهشت را بر روی من بگشای و مرا پاک ساز مرا از گناهانی که در طول عمر خویش انجام داده ام و حسنات و کارهای نیک ما را افزون ساز. خدایا به ما عنایت فرما تا طوری در دنیا زندگی کنیم که بتوانیم در آخرت از هر دری که خواستیم وارد بهشت شویم. زمانی درهای بهشت بر روی انسان گشوده می شود که انسان هیچ گناهی نداشته باشد.

در این دعا می گوییم:خدایا درهای آتش دوزخ را بر رویم ببند. هرکس با خداوند و رسولش دشمنی نماید آتش جهنم برای اوست و در آن جاودان خواهد ماند پس برای بسته ماندن در دوزخ از خدا بخواهیم ما را جزء پیروان دستورات ذات اقدسش و رسول گرامی اش قرار دهد زیرا پیروی از خداوند و رسولش برابر با رستگاری در دنیا و آخرت و دوری از آتش دوزخ است.

در این دعا می گوییم:خدایا مرا در این روز توفیق عنایت فرما تا بتوانیم کلام نورانیش را تلاوت کرده و به آن جامه عمل بپوشانیم. در ماه رمضان که بهار قرآن است، در خانه بسیار قرآن تلاوت نمایید، خانه ای که در آن زیاد قرآن تلاوت شود خیر و برکتش زیاد می شود.

کلمات کلیدی: 
پدیدآورنده: 
Share