خوشنویسی دعای روز هجدهم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز هجدهم ماه رمضان

خوشنویسی دعای روز هجدهم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان به خط مهدی پورعسکری

ماه رمضان نزد مسلمانان احترام و جایگاه ویژه ای دارد و گرفتن روزه در آن بر عموم مسلمانان واجب است. علاوه بر روزه در این ماه تلاوت قرآن و دعا و استغفار و... اجر و پاداش فراوانی دارد.

خواندن دعاهایی که برای هر یک از روزهای ماه رمضان آمده است و مفاهیم ارزشمندی را داراست، در این ماه بسیار نیکوست. در این بخش یکی از بهترین دعاهای ماه رمضان را همراه ترجمه و شرح دعا آورده ایم:

متن و ترجمه دعای روز هجدهم ماه رمضان :

«اللّهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِکُلّ أعْضائی الی اتّباعِ آثارِهِ بِنورِکَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین.»

«خدایا آگاهم کن در آن برای برکات سحرهایش و روشن کن در آن دلم را به پرتو انوارش و بکار به همه اعضایم به پیروی آثارش، به نور خودت، ای روشنی بخش دل های حق شناسان.» ( مفاتیح الجنان)

برای دسترسی به ادامه «خوشنویسی دعاهای روزانه ماه رمضان» اینجا کلیک کنید

توجه : برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن ها کلیک کنید.

برای دانلود و دریافت تصاویر از فایلهای با کیفیت بالای پیوستی استفاده نمایید.

برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

خوشنویسی دعای روز هجدهم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

مطالب مرتبط و پیشنهادی :

ویژه نامه شب و روز هجدهم ماه مبارک رمضان

تفسیر دعای روز هجدهم ماه رمضان

در این دعا می گوییم:خدایا متوجه کن من را تا از برکات سحر ماه رمضان استفاده کنم. اوقات سحر بهترین موقع برای نیایش عنوان می شود زیرا سحر بهترین زمان اتصال به خداوند متعال است که در آن انسان به لحاظ روحی و روانی در شرایط و موقعیت خاص و معنوی ویژه ای قرار می گیرد که باید از آن به منظور نزدیکی هرچه بیشتر به خداوند خود استفاده کند.

از برکات سحر استفاده کنید و حتی آنها که به دلایل شرعی روزه نمی گیرند نیز هنگام سحر بیدار شوند و دعا کنند و از برکات سحر بهره ببرند. هنگام سحر یکی از زمانهای خاصی است که اجابت دعا سریعتر رخ می دهد.

در این دعا می گوییم:خدایا قلبم را به ضیاء سحر نورانی کن. سحر یک نور و روشنایی دارد و خدایا به آن روشنایی سحر قلبم را روشن کن. کگناهان کوچک و بزرگ سبب زنگار قلب های ما و آلوده شدن چشم و گوش ما شده است پس در ماه رمضان گناهان را ترک کنیم و از خدا بخواهیم تا قلبمان را نورانی کند.

در این دعا می گوییم: خدایا کاری کن تا تمام اعضای من از آثار تو پیروی کند.

در پایان دعا می خوانیم:خدایا ای خدایی که نور آسمان ها و زمینی و ای خدایی که قلب عارفین را نورانی کردی به نور خودت این دعای من را مستجاب کن. ( مفاتیح الجنان )

کلمات کلیدی: 
پدیدآورنده: 
Share