خوشنویسی دعای روز سیزدهم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز سیزدهم ماه رمضان
فایل: 

خوشنویسی دعای روز سیزدهم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان به خط مهدی پورعسکری

ماه رمضان یکی از ماه های قمری و ماه خواندن خدا و دعا و نیایش است. در این ماه هرگاه تمام ذرات وجود انسان یک چیزی را بخواهد و دعا از صمیم قلب او باشد، خداوند دعا را مستجاب می کند زیرا رمضان ماه استجابت دعاست. در ماه خدا بسیار دعا کنید و هر روز دعاهای مخصوص این ماه را بخوانید. در این بخش از دعاهای ماه رمضان، دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان را آورده ایم.

متن و ترجمه دعای روز سیزدهم ماه رمضان :

" اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ علی کائِناتِ الأقْدارِ ووَفّقْنی فیهِ للتّقی وصُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین ".

خدایا پاکیزه ام کن در این روز از چرک و کثافت و شکیبائیم ده در آن به آنچه مقدر است شدنی ها و توفیقم ده در آن برای تقوی و هم نشینی با نیکان به یاریت ای روشنی چشم مستمندان.

برای دسترسی به ادامه «خوشنویسی دعاهای روزانه ماه رمضان» اینجا کلیک کنید

توجه : برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن ها کلیک کنید.

برای دانلود و دریافت تصاویر از فایلهای با کیفیت بالای پیوستی استفاده نمایید.

برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

خوشنویسی دعای روز سیزدهم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

مطالب مرتبط و پیشنهادی :

ویژه نامه شب و روز سیزدهم ماه مبارک رمضان

تفسیر دعای روز سیزدهم ماه رمضان

ماه رمضان فرصتی برای شُست و شوی باطنی است. قرائت قرآن در هنگام سحر، زنگار دل را از بین می برد، پس قلب تان را با استغفار و قرائت قرآن ، کمک کردن و دستگیری از یتیمان جلا بدهید. همچنین کمک کردن و دستگیری از یتیمان هم زنگار دل را از بین می برد.

در این دعا از خدا می خواهیم که ما را در برابر قضا و قدر خویش راضی کند و بر تقدیر خود صابر قرار دهد. هر کس در لوح محفوظ قضا و قدری دارد که نمی داند صلاح او در آن امر است.

در این دعا از خدا می خواهیم که ما را موفق به تقوا کند. تقوا، اصطلاحی اخلاقی به معنای خویشتن داری در اطاعت از دستورات الهی و دوری از گناهان است. تقوا درجات مختلفی دارد و ملاک برتری انسانها نزد خدا نیز همین درجات است. ماه مبارک رمضان فرصتی برای تمرین تقوا است.

در این دعا از خدا می خواهیم که خدایا ما را با خوبان و ابرار همنشین کند. همنشینی با خوبان، جاده صاف، میانبر و امن برای رسیدن هر چه سریع تر به خداست. اگر انسان دوست و همراه خوبی داشت باشد می تواند به درجات بالا برسد.

در فراز پایانی دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان می گوییم خدایا ای کسی که روشنی چشم فقرا هستی، به کمک و یاری خودت این چهار دعای من را مستجاب کن.

پدیدآورنده: 
Share