خوشنویسی دعای روز سوم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز سوم ماه رمضان
فایل: 

خوشنویسی دعای روز سوم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز سوم ماه مبارک رمضان به خط مهدی پورعسکری

ماه رمضان ماه میهمانی خداوند است و بندگان او در این ماه تمام تلاش خود را برای بهره بردن از آن می کنند، یکی از راه های بهره مندی از این ماه مبارک خواندن ادعیه ای است که در مفاتیح الجناح به صورت کامل آورده شده است مثل دعای هر روز که سرشار از مفاهیم ارزشمند است. حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله برای روزه هر روز ماه رمضان فضیلت بسیار بیان فرمودند و برای هر روز دعای مخصوص همراه با فضیلت و ثواب بسیار ذکر کرده اند، برای استفاده از این فضائل با این بخش از سایت ضیاء الصالحین همراه شوید.

متن و ترجمه دعای روز سوم ماه رمضان :

" اللهمّ ارْزُقنی فیهِ الذّهْنَ و التّنَبیهَ و باعِدْنی فیهِ من السّفاهة و التّمْویهِ و اجْعَل لی نصیباً مِنْ کلّ خَیْرٍ تُنَزّلُ فیهِ بِجودِکَ یا أجْوَدَ الأجْوَدینَ "

خدایا! روزه مرا در این روز مانند روزه داران حقیقی که مقبول توست قرار ده، و اقامه نمازم را مانند نمازگزاران واقعی و مرا از خواب غافلان بیدار ساز و گناهم را ببخش ای معبود جهانیان و در گذر از من ای بخشنده ی گنهکاران.

برای دسترسی به ادامه «خوشنویسی دعاهای روزانه ماه رمضان» اینجا کلیک کنید

توجه : برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن ها کلیک کنید.

برای دانلود و دریافت تصاویر از فایلهای با کیفیت بالای پیوستی استفاده نمایید.

برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

 

خوشنویسی دعای روز سوم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

مطالب مرتبط و پیشنهادی :

ویژه نامه شب و روز سوم ماه مبارک رمضان

تفسیر دعای روز سوم ماه رمضان

در دعای روز سوم از خدا درخواست ذهن و حافظه می کنیم و می گویم خدایا در این ماه رمضان کاری کن که من هوشیار بشوم. یکی از نعمت های بزرگ خدا ذهن است. لازمه داشتن ذهن و حافظه خوب ترک گناه است زیرا علم یک نوع فضیلت و برتری است و خدا این برتری را به شخص گناه کار نمی دهد.

در ادامه دعای روز سوم از خدا طلب بیداری از خواب غفلت می کنیم. بسیاری از انسان ها در غفلت هستند. انسان آگاه و هوشیار در زندگی بهتر عمل کرده و از آن لذت می برد.

در این دعا می گوییم خدایا در این روز مرا از کارهای باطل و سفیهانه دور گردان و هر کار خیری که در ماه رمضان نازل کرده ای نصیبی از آن کار خیر به من برسان. از خدا می خواهیم که ما را یاری کند غیبت نکنیم، دروغ نگوییم و کارهای خیر انجام دهیم. از خدا بخواهیم که در ماه رمضان توفیق روزه داری، خواندن نماز شب و دوستی با خدا و استغفار را به ما عطا کند.

پدیدآورنده: 
Share