عظمت امام حسن علیه السلام در کلام نبی اکرم - استاد انصاریان

دریافت ویدئو
موضوع: 
خداوند متعال عاشقان امام حسن علیه السلام را دوست دارد!

عظمت امام حسن علیه السلام در کلام نبی اکرم - حجت الاسلام و المسلمین استاد حسین انصاریان

این کلیپ کوتاه حاوی سخنان ارزشمند و دلنشین حجت الاسلام و المسلمین استاد حسین انصاریان با موضوع " عظمت امام حسن علیه السلام در کلام نبی اکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم " به مدت 2 دقیقه تقدیم شما عزیزان می شود.

* * * * * * * * * * * * * * * 

از راه های شناخت عظمت و برتری یک انسان این است که محبوب انسان های برتر و با فضیلت باشد . در عالم هستی برتر از خاتم پیامبران (صلی الله علیه و آله و سلم) نداریم و حسن بن علی (علیهما السلام) سخت محبوب پیغمبر گرامی اسلام بود و این محبت و دوستی را در گفتار و کردار خویش ظاهر، و به اصحاب خود می فهماند .

نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم می فرمایند:‌ ای مردم آیا شما را به بهترین خلق خدا (در حسب و نسب) از پدر و مادر آگاه سازم؟‌ ای مردم آیا شما را به بهترین خلق خدا (در حسب و نسب) از جد و جدّه آگاه سازم؟‌ ای مردم آیا شما را به بهترین خلق خدا (در حسب و نسب) از عمو وعمه آگاه سازم؟‌ ای مردم آیا شما را به بهترین خلق خدا (در حسب و نسب) از دائی و خاله آگاه سازم؟



سپس فرمودند:



همانا حسن و حسین که پدر و مادرشان در بهشت است ... و خود آن دو نیز در بهشت هستند و هرکس آن دو را دوست بدارد در بهشت است و هرکس دوستداران آن دو را دوست بدارد در بهشت است. [1]

پی نوشت :

[1] «کشف الیقین،۳۱۴؛ بحارالانوار ۳۶/۳۱۹؛ فضائل،۱۱۹؛ ارشاد القلوب ۲/۴۳۰؛ امالی صدوق،۴۳۷»

عظمت امام حسن

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share