آیا مومنین در برزخ از احوال خانواده خود باخبر می شوند؟ - استاد محمدی

دریافت ویدئو
پاسخ استاد محمدی به این سوال "آیا اموات در برزخ، از حال خانواده خود مطلع می شوند؟"

مومنین در برزخ از احوال خانواده ی خود باخبر می شوند! - حجت الاسلام و المسلمین رضا محمدی

در این کلیپ کوتاه، پاسخ حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا محمدی را به این پرسش اعتقادی که " آیا مومنین در برزخ ، از حال خانواده ی خود مطلع می شوند؟ " به مدت 3 دقیقه مشاهده می فرمایید.

⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ ⍣ 

در حدیثی از حضرت امام موسی کاظم علیه السلام روایت شده که حضرت فرمودند :
برخی از اموات هر شب جمعه ، برخی دیگر ماهی یک بار و برخی سالی یک بار، به خانواده ی خود در دنیا سر می‌ زنند، و در ظاهر یک پرنده ( شاید به صورت یک شبحِ پرنده ) هم به اهل و عیال خود سر می‌ زنند. اگر از آنان خیر و خوبی ببیند، مسرور و خوشحال می‌ شود و اگر شر و گناهی ببیند، غمگین و ناراحت می‌ شود.

همچنین، اگر کسی عمل صالحی انجام داده و ثواب آن را هدیه به روح یکی از اموات کند، موجب خشنودی و نزول برکت بر اموات می‌ شود (همان گونه که دعای خیر اموات هم چه بسا بر حال افرادی که در دنیا زندگی می کنند مؤثر بیفتد). اما در زمان حضورِ ارواح اموات در عالم زندگان، اختلافاتی در روایت است، که گفته شد بستگی به میزان فضائل و کرامات و درجه‌ ی معنویتِ زندگان و اموات دارد. برخی بیشتر و برخی به ندرت، فرصتِ دیدار با زندگان را می‌ یابند.

مومنین در برزخ

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم های سینمایی - سریال های تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share