خصوصیات عالم برزخ - حجت الاسلام محمدی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل خصوصیات عالم برزخ - حجت الاسلام محمدی21.93 مگابایت
در این کلیپ کوتاه 6 دقیقه ای با خصوصیات عالم برزخ در کلام حجت الاسلام و المسلمین رضا محمدی آشنا شوید.

خصوصیات عالم برزخ - حجت الاسلام رضا محمدی

در این کلیپ کوتاه 6 دقیقه ای با خصوصیات عالم برزخ در کلام حجت الاسلام و المسلمین رضا محمدی آشنا شوید.

خصوصیات عالم برزخ

 عالم برزخ خصوصیات خاص خود را دارد، نوع قوانین حاکم بر عالم برزخ با نظامی که در دنیا وجود دارد و ما بعد از گذشت سالها کم کم با بخشی از آن آشنا شده ایم، کاملا متفاوت است. در عالم دنیا، همه چیز مادی است و خصوصیات ماده را داراست یعنی در دنیا همه چیز گرفتار زمان و مکان و اندازه و شکل و رنگ و ... است. همه چیز در حال حرکت است مثلا موجودات رشد می کنند و کمالاتی را که نداشته اند دوباره به دست می آورند.

در بعضی از نقل ها آمده که انسان تمام فراز و فرودهای عمرش را در لحظه مرگ می بیند مثلا 70 سال عمر کرده فیلم عمرش را تماماً می بیند. اگر بخواهد در بیداری این فیلم را ببیند چقدر زمان لازم دارد؟ اما او این 70 سال را هنگام احتضار همه را و در یک لحظه می بیند به طوری که از فرازهای روحانی و نورانی و معنویش شدیداً غرق لذت می شود، لذتی که قابل تصور و توصیف نیست.

اما از فرازهای ظلمانی و تاریک زندگیش شدیداً ناراحت می شود. همه این ناراحتی ها، عذاب ها و لذت ها در همان لحظه ی احتضار است که ممکن است یک ثانیه و حتی کمتر از یک ثانیه طول بکشد. یعنی در کمتر از یک ثانیه فیلم 70 سال را می بیند. اما در باره دیدن شیطان مطلبی گفته نشده، اگرچه شیطان در آن لحظات می آید برای اینکه ایمان شخص را بدزدد ولی حقیقت این است که انسان در هنگام مرگ اهل بیت علیهم السلام را مشاهده می کند. انسان مومن نیز به یقین چهارده معصوم علیهم السلام را مشاهده خواهد کرد.

 

Share