فعالیتهای امام زمان علیه السلام در زمان غیبت - حجت الاسلام عالی

دریافت ویدئو
موضوع: 
در این کلیپ کوتاه هفت دقیقه ای با فعالیت های امام زمان علیه السلام در عصر غیبت در کلام حجت الاسلام عالی آشنا شوید.

فعالیتهای امام زمان علیه السلام در زمان غیبت - حجت الاسلام مسعود عالی

در این کلیپ کوتاه هفت دقیقه ای با فعالیتهای امام زمان علیه السلام در زمان غیبت در کلام حجت الاسلام مسعود عالی آشنا شوید.

فعالیتهای امام زمان علیه السلام در زمان غیبت

فعالیتهای امام زمان علیه السلام در زمان غیبت

ما بر اساس روایات اعتقاد داریم که در شب قدر برنامه الاهی بر قلب حضرت نازل می شود; یعنی فرشتگان، برنامه الاهی برای حضرت می آورند (1) . برنامه عمومی همان فعالیت هایی است که در طی یک سال روی زمین انجام می گیرد . بعضی از این برنامه ها را خود آقا انجام می دهد و بخشی را تقسیم می کند بین دیگران . درباره اصحاب و جنودی که زیر نظر حضرت فعالیت می کنند، روایات متعدد داریم که تعیین می کنند آن ها چه کسانی هستند . روایات معتبر داریم از امام صادق - علیه السلام - که می فرماید: مرکز غیبتش، مرکز اصلی اقامتش مدینه (یثرب) است و با 30 نفر تماس دارد (2) . حضرت - علیه السلام - در زمان غیبتش انواع فعالیت هایی که از طرف خداوند به ایشان موکول شده است، انجام می دهد و تمام این فعالیت ها به نفع مؤمنان است تا وضع جهان به نقطه ظهور برسد . بسیاری از فعالیت های حضرت توسط یارانش مانند حضرت خضر - علیه السلام - انجام می گیرد .

کارهای حضرت (عج) از نظر تکوینی کارهای بزرگی است . جنود الله فی الارض برنامه دارند . مشغولند و فعال هستند; مثلا حضرت موسی - علی نبینا و آله و علیه السلام - چند روز با حضرت خضر - علیه السلام - بود با هم کارهایی انجام دادند . این کارهایی که حضرت خضر (ع) کرد، نمونه کار حضرت است; ولی این ها کارهای کوچک هستند . کارهای حضرت خیلی بزرگ و مربوط به دولت ها است و تمام دستورهای خدا را اجرا می کند . برنامه دارد و هدفش حفظ وضع ایمانی دنیا و رساندن جهان به نقطه ظهور است .

پی نوشت ها :

1 . کافی، کلینی، محمد بن یعقوب، ج 1، ص 248، ح 3 .

2 . ابن ابی زینب، غیبت نعمانی، ص 188، ح 41، و شیخ طوسی، کتاب الغیبة، ص 162 .

فعالیتهای امام زمان علیه السلام در زمان غیبت

Share