اهمیت عزاداری سیدالشهداء علیه السلام - کلیپ تصویری استاد محمدی

دریافت ویدئو
موضوع: 
اهمیت عزاداری سیدالشهداء علیه السلام در بیانات استاد ارجمند، حجت الاسلام رضا محمدی با توضیح نکات مهمی جهت پی بردن به اهمیت و فلسفه عزاداری امام حسین (علیه السلام)

اهمیت عزاداری سیدالشهداء علیه السلام در بیانات استاد ارجمند، حجت الاسلام رضا محمدی با توضیح نکات مهمی جهت پی بردن به اهمیت و فلسفه عزاداری امام حسین (علیه السلام) به مدت 04:48 تقدیم حضورتان می گردد.

اهمیت عزاداری سید الشهداء (علیه السلام) - عزاداری امام حسین (علیه السلام)

اهمیت عزاداری سیدالشهداء علیه السلام

برای پی بردن به اهمیت و فلسفه عزاداری امام حسین (علیه السلام) توجه به چند نکته ضروری است:

1. قرآن بر زنده نگه داشتن فضیلت ها و صفات والای انسان های برجسته و اولیای دین در آیات گوناگون، تأکید ورزیده است.
2. امامان بزرگوار شیعه (علیهم السلام) درباره زنده نگه داشتن حادثه کربلا به شیوه های گوناگون مانند:
الف) تشویق به برپایی مجالس سوگواری
ب) تشویق به گریستن و گریاندن
ج) تشویق شاعران به مرثیه سرایی
د) تشویق و ترغیب به زیارت امام حسین (علیه السلام)، تشویق کرده اند.

3. ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و الهام بخش مبارزه با ستمگران است و در انتقال پیام جهانی امام حسین علیه السلام ، نقش اساسی دارد.
4. هر ملتی برای بقا و موفقیت خویش نیاز به عامل وحدت و اجتماع دارد، بدون شک مهم ترین عامل وحدت در میان پیروان اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) که با کمترین زحمت و هزینه، می تواند توده های میلیونی را گرد یک محور قرار دهد. همین مراسم عزاداری بر سالار شهیدان و یاران با وفای اوست. این عامل می تواند رهایی بخش انسان ها از چنگ استبداد و استعمار باشد. در طول تاریخ جریان سوگواری بر شهیدان کربلا، زمینه ساز قیام ها و انقلاب های کوچک و بزرگ بوده است، مانند قیام توابین که با یزیدیان جنگیدند، و قیام مختار که اکثر خون آشامان کربلا را به سزای اعمالشان رساند و شکست سختی بر سپاه نیرومند اموی وارد ساخت و ... . به طور کلی به گفته برخی از صاحب نظران، بیشتر انقلاب های دنیا از توجه به قیام حماسه سازان کربلا نشأت گرفته است که یک نمونه آشکار آن، آزادسازی شبه قاره هند، از دست استعمار انگلیس بود. گاندی رهبر این انقلاب می گوید: من برای ملت هند چیز تازه ای نیاوردم، فقط نتیجه ای که از مطالعات و تحقیقاتم درباره تاریخ زندگی قهرمان کربلا به دست آورده بودم، ارمغان ملت هند نمودم، اگر بخواهیم ملت هند را نجات دهیم واجب است همان راهی را بپیماییم که حسین بن علی (علیه السلام) پیمود.

Share