تصویر السلام علیک یا موسی بن جعفر الکاظم / شهادت امام کاظم (علیه السلام) + فایل لایه باز

شهادت امام موسی کاظم علیه السلام

به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام تصویری مزین به عبارت مبارک السلام علیک یا موسی بن جعفر الکاظم توسط عصر انتظارطراحی شده که تقدیم کاربران عزیز می شود.

این تصویر حاوی بخشی از بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی) درباره زندگی و جهاد امام کاظم علیه السلام است که ایشان فرمودند:
«صدها حادثه ى توجه برانگيز و پرمعنى در زندگى موسى بن جعفر (عليهماالسّلام) هنگامى معنى مى شود كه ما آن رشته ى مستمرى را كه از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظه ى شهادتش ادامه داشته، مشاهده كنيم. اين رشته، همان خط جهاد و مبارزه ى ائمه (عليهم السّلام) است كه در تمام دوران دويست وپنجاه ساله و در شكلهاى گوناگون استمرار داشته و هدف از آن، اولًا تبيين اسلام ناب و تفسير صحيح قرآن و ارايه ى تصويرى روشن از معرفت اسلامى است و ثانياً، تبيين مسأله ى امامت و حاكميت سياسى در جامعه ى اسلامى و ثالثاً، تلاش و كوشش براى تشكيل آن جامعه و تحقق بخشيدن به هدف پيامبر معظّم اسلام (صلّى الله عليه و آله و سلم) و همه ى پيامبران؛ يعنى اقامه ى قسط و عدل  و زدودن أنداد اللّه از صحنه ى حكومت و سپردن زمام اداره ى زندگى به خلفاء اللّه و بندگان صالح خداوند. امام موسى بن جعفر (عليهماالسّلام) نيز همه ى زندگى خود را وقف اين جهاد مقدس ساخته بود؛ درس و تعليم و فقه و حديث و تقيه و تربيتش در اين جهت بود. البته، زمان او ويژگيهاى خود را داشت؛ پس جهاد او نيز به تناسب زمان مختصاتى مى يافت؛ عيناً مانند ديگر ائمه ى هشتگانه، از زمان امام سجّـاد (عليه السّلام) تا امام عسكرى (عليه السّلام) كه هريك يا هرچند نفر، مختصاتى در زمان و به تبع آن، در جهادِ خود داشتند و مجموعـاً زندگى آنان، دوره ى چهارم از زندگى دويست و پنجـاه ساله را تشكيـل مى دهد كه خود نيز به مرحله هايى تقسيم مى گردد…»

26/ 07/ 1368

Share