تظاهرات مردم غزه سیلی محکمی به معامله موسوم به قرن است

سید حسن نصرالله:
سید حسن نصرالله
سید حسن نصرالله: به همه شهیدان، مجروحان، شرکت کنندگان در تظاهرات و همه رهبرانی گروههای مقاومت که تصمیم شجاعانه ای برای مقاومت و مقابله با اشغالگران اتخاذ کردند تبریک می گویم این تحرک سیلی محکمی به معامله موسوم به قرن بود.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از مهر, دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در نبطیه لبنان به فلسطینی هایی که علیه صهیونیستها در غزه و نزدیکی دیوار حائل به پا خاستند تهنیت گفت و از این اقدام شجاعانه آنها تمجید کرد.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در سخنانی در گردهمایی وفاداری به پیروزی بیان کرد: به حاضران در این گردهمایی خوش آمد می گویم. هدف این گردهمایی اعلام حمایت از فهرست امل و الوفاء در انتخابات پارلمانی که ششم ماه مه برگزار خواهد شد، است. طی روزهای آینده در محفل های مختلف سخنرانی خواهم کرد. به نام شما به ملت قیام کرده و مظلوم و استوار و مقاوم غزه تبریک می گویم که از چند روز قبل در مرزهای غزه با فلسطین اشغالی به رویارویی با ارتش اشغالگر پرداختند و دهها شهید و هزاران زخمی دادند.
وی گفت:به همه شهیدان، مجروحان، شرکت کنندگان در تظاهرات و همه رهبرانی گروههای مقاومت که تصمیم شجاعانه ای برای مقاومت و مقابله با اشغالگران اتخاذ کردند تبریک می گویم این تحرک سیلی محکمی به معامله موسوم به قرن بود.
دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: به مناسبت ورود به چهارتظاهراتمین سال جنگ ضد یمن و استواری و پایداری بی نظیر در برابر  تجاوز سعودی-آمریکایی، از لبنان و از جانب مقاومت به یمنی های صبور و استوار تبریک می گوییم. به ملتی که در همه جبهه های جنگ و میادین تظاهرات ایستادگی می کنند تهنیت و تبریک می گویم. به همه یمنی ها اعم از رهبران، ملت و ارتش و کمیته های مردمی تبریک می گویم.
نصرالله گفت: به همه مسلمانان و شیعیان فرا رسیدن شهادت امام موسی بن کاظم(علیه السلام) را تسلیت می گویم.
وی با اشاره به اعیاد مسیحیان افزود: از خداوند می خواهم که اعیاد را خیر و برکت برای لبنانی ها و همه ملتهای منطقه قرار دهد.
نصرالله بیان کرد: فهرست الامل و الوفاء بی دلیل انتخاب نشده است و آرزو و امید به آینده و آنچه در راه است و امید به پیروزی و اصلاح و توان مقابله با چالشها و غلبه بر آن برگرفته از فرهنگ و ایمان ما به وعده خداوند و اعتماد ما به وعده خدا و توکل بر پروردگارست. این ایمان برگرفته از ایمان به ملت است زیرا ملت طی همه تجارب ثابت کرده است که بر ناامیدی غلبه کرده است و همانند کوههای لبنانی استوار در برابر تندبادها و طوفانهاست. الامل بخشی از اعتقاد و فرهنگ و تربیت ماست.
وی افزود: وفاداری در ایمان و فرهنگ ما در واقع وفاداری به همه قربانیان است به ملت استوار و وفادار و همه شهیدانی که در راه کشور جان باختند و به هر شهید مقاومت و جنبش امل و حزب الله و گروههای اسلامی و ملی و به هر شهید ارتش لبنان و ارتش سوریه و گروههای مقاومت فلسطین و به خانواده های شریف آنها و به هر مجروح و به همه خانواده هایی که در زندانهای اشغالگران و کسانی که از دیار خود رانده شده و سرزمین آنها ویران شد. وفاداری به همه کسانی که معلم و الهام بخش آنها امام موسی صدر است و وفاداری به همه فرماندهان شهید ما. می خواهیم که همه در جایگاه الامل و الوفاء باشیم.
نصرالله بیان کرد: اهمیت پارلمان در لبنان این است که مادر نهادها در کشور است و اختیارات بسیار زیادی دارد و بسیار مهم است و پارلمانی های اندکی در دنیا وجود دارند که این چنین اختیاراتی داشته باشند. این پارلمان رئیس جمهور و نخست وزیر را برمی گزیند و به دولت رای اعتماد می دهد و بودجه را تصویب می کند و قوانین امور مربوط به زندگی را تصویب می کند. تنها نهادی است که اختیار اصلاح قانون اساسی بدون همه پرسی مردمی را دارد. ما هنگامی که انتخاب می کنیم پارلمان جدیدی ایجاد می شود تا به این ماموریت ها و وظایف بپردازد و باید انتخاب کنیم زیرا عدم انتخاب به مثابه شانه خالی کردن از مسئولیت و رها کردن سرنوشت امنیتی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی کشور به سوی مسیر ناشناخته است از همین رو باید در انتخابات شرکت کنیم و عدم شرکت به مثابه شانه خالی کردن از مسئولیت است.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: چه کسی را انتخاب کنیم؟ این سئوال همه مردم است و همه نخبگان باید از خود بپرسند که چه کسی را انتخاب و برای چه انتخاب کنند؟ برخی به عصبیت خانوادگی و برخی عصبیت عشایری یا حزبی و دینی بسنده می کنند اما مهمتر این است که به طریق مختلف به این سئوال پاسخ بگوییم این پارلمان برای وضع قوانین و ترسیم چهره کشور است و می تواند که حامی استقلال کشور باشد یا آنرا به تبعیت بکشاند و می تواند کشور را نجات دهد یا آنرا به ورشکستگی بکشاند. هر فردی باید به تشخیص خود از چالشهای آتی قبل از انتخاب رجوع کند.
وی افزود: بدون تردید ساکنان جنوب به ویژه و ساکنان بقاع غربی و راشیا باید پرونده نخست تهدیدات اسرائیل و رویارویی با این دشمن در اولویت باشد. ما در برابر دشمن متجاوز و دشمنی که به اراضی و منابع ما چشم طمع دوخته قرار داریم. جنوب لبنان طی سالهای متوالی از این دشمن رنجهای متوالی کشیده است و نسلهای جدید در لبنان باید این حقیقت را به خوبی بدانند. این رنجها از قبل از ۱۹۴۸ شروع شده و این رنجها از زمان قیام فلسطین شکل گرفته و نسلهای جدید باید این حقیقت را بدانند. در همه آن تجربه است. چه کسی اشغالگران از لبنان بیرون راند؟ اگر احدی در کره زمین عامل دیگری غیر از مقاومت را مطرح می کند دلیل و مدرک بیاورد. همه می دانند که مقاومت این کار را انجام داد.
نصرالله بیان کرد: مقاومت در سال ۲۰۰۰ جنوب لبنان را آزاد کرد و این به برکت وحدت و همدلی و محبت میان حزب الله و جنبش امل و تلاش های مبارزان و مقاومت بود. از سال ۲۰۰۰ اسرائیل و در ورای آن آمریکا و همه متحدانشان درک کردند که قدرت واقعی در لبنان مقاومت است و توانسته که ضمیر لبنانی ها راه پیدا کند و اسرائیل را بدون قید و شرط از اراضی لبنان بیرون کند و منطقه را وارد عصر پیروزی ها کند و روح مقاومت و فرهنگ مقاومت را به امت بدمد و اینکه آنها( اسرائیل و آمریکا و متحدانش) در راستای رهایی از مقاومت حرکت کردند. توطئه علیه مقاومت از سال ۲۰۰۰ شروع شد. گام نخست عقب نشینی ناگهانی از زوایه عدم اطلاع ارتش لحد و مزدوران بود. ارزیابی این بود که هنگامی که مقاومت وارد این منطقه شود دست به کشتار و محاکمه های صحرایی خواهد زد و خانه ها را می سوزاند و اموال را به غارت می برد و به این ترتیب جشن ملی به عزا و پیروزی به فتنه و جنگ داخلی تبدیل می شود اما این توطئه مهار شد و ساکنان جنوب و همه مبارزانی که همراه شما جنگنیدند با آگاهی و حکمت و اخلاق این فتنه را خنثی کردند. تلاش بعدی پس از حوادث یازده سپتامبر رخ داد که نماینده لبنانی الاصل آمریکایی از سوی دیک چنی معاون رئیس جمهور وقت آمریکا آمد و به اطلاع من رساندند که آنها حاضرند که شما به دولت وارد شوید و به شما میلیاردها دلار می دهیم به شرط دست برداشتن از مقاومت ضد اسرائیل و همکای امنیتی با آمریکایی ها. نماینده آمریکایی همان روزنامه نگار آمریکایی-لبنانی جورج نادر است.
وی تاکید کرد: تلاش سوم در سال ۲۰۰۵ پس از خروج نیروهای سوریه از لبنان در نتیجه حوادثی که رخ داد بود که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی پیشنهاداتی به ما دادند که  هنگامی که ما مخالفت کردیم گفته شد که با این همه کشور چه بگوییم. به ما هر آنچه حزب سیاسی لبنانی از قدرت و طرح ها و پول انتظار دارد، دادند به این امید که مقاومت پایان یابد.
دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: در سال ۲۰۰۶ جنگ به سبب نابودی مقاومت پس از شکست گفتگو با آن با هدف تاسیس خاورمیانه جدید بود و پس از آن حوادث سوریه در سال ۲۰۱۱ در راستای این هدف بود. یکی از اهداف اساسی به اعتقاد ما هدف قرار دادن مقاومت لبنان و دیگر جنبش های مقاومت در منطقه بود. خطرناکتر از آنچه در لبنان طرح ریزی شده بود جنگ داخلی بود و اینکه ارتش لبنان را در برابر مقاومت قرار دهند. بر اساس مطالعات و نظرسنجی هایی که در داخل موسسات ارتش از سوی آمریکایی ها انجام شد هدف این بود که مطلع شوند که آیا ارتش به نبرد با مقاومت می پردازند یا خیر که متوجه شدند این رخ نخواهد داد و این بود که سریع به سراغ جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل ضد لبنان رفتند.
وی گفت: در سال ۲۰۰۶ و در جریان جنگ ۳۳ روزه در راستای ضربه زدن به مقاومت، دولت وقت و رئیس آن دستوراتی به فرماندهان ارتش در اوج جنگ برای مصادره محموله هایی که از بقاع به جنوب می آیند داد و محموله نخست مصادره شد و هدف از این دستور درگیری میان ارتش و مقاومت بود که با حکمت طرفین اوضاع را خاتمه داد. در سال ۲۰۰۶ هنگامی که وزیران امل و حزب الله از دولت استعفا دادند دولت وقت به خاطر پرونده شبکه های ارتباطاتی مقاومت تا صلات صبح نشست برگزار کرد تا این شبکه را از بین ببرد و به ارتش برای نابودی آن دستور داد که حتی با زور وارد عمل شود و هدف از این تصمیم درگیری میان ارتش و مقاومت بود.
نصرالله بیان کرد: در لبنان و خارج لبنان و در آمریکا و کشورهای خلیج فارس امروز به این درگیری دلخوش کرده اند. تضمین در حضور قوی است در سال ۲۰۰۶ تضمین قوی نبیه بری در ریاست پارلمان لبنان بود و تضمین کنندگان فرماندهان ارتش و افسران ارتش و سربازان ارتش هستند از این رو مطلوب تحکیم سیاسی مقاومت است و این از طریق حضور قوی میسر می شود. باید نیروهای مومن در مقاومت در مجلس باشند تا همه دستانی که به منابع لبنان چشم دوخته اند قطع کنند باید در دولت حضور قوی باشد.
وی تاکید کرد: موضوع با اسرائیل هنوز تمام نشده است ما مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا را داریم. آیا مزارع شبعا را به ما می دهد؟ پرونده نفت و گاز و تهدیدات اسرائیل درباره به راه انداختن جنگ ضد لبنان را داریم. در مقابل با معادله قوی ارتش، ملت و مقاومت را داریم تا بتوانیم با این چالشها مقابله کنیم. در برخی فهرست های رقیب دوستانی هستند اما دشمنانی نیز هستند و ساکنان جنوب در همه دوایر اول هستند زیرا این موضوع امنیت و کرامت و زندگی شما تحت الشعاع قرار می دهد از این رو باید در انتخاب گزینه ها با اطمینان و محکم عمل کنید.
نصرالله گفت: در پرونده مالی ما وارد مرحله حساسی شدیم و من به مسئولانی می پیوندم که اعلام کردند که کشور ورشکسته نیست اما اگر به این رویه ادامه دهیم به سوی ورشکستگی می رویم. بدهی ها در حال حاضر ۸۰ میلیارد دلار است و هر سال بدهی ها افزایش می یابد و پس از نشست پاریس ما ۱۱ یا ۱۲ میلیارد دلار آنگونه که گفته می شود خواهیم داشت و پس از چند سال میزان بدهی ها به ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. اوضاع مالی ویژه نیازمند اقدام جدید است. ما به نمایندگانی نیاز داریم که به شکل جدی در برابر این شرایط مالی قرار گیرند و در برابر ملت متعهد باشند و با هرگونه مالیاتی بر فقیران به شکل جدی مخالفت کنند.
وی ضمن تاکید بر حضور قوی در انتخابات در روز ششم ماه مه آینده بیان کرد: دست به همه کار می زنند و از همه ابزار استفاده می کنند تا مردم به پای صندوق های رای در ششم ماه مه نروند. حضور در پای صندوق های رای باید برای الامل و الوفاء باشد و مقابله با همه چالشها باشد و این باید از جانب شما باشد. هدف ما موفقیت همه اعضای فهرست است. برادران و خواهران در روز ششم مسئولیت بر عهده شما قرار دارد که باید با انتخاب به آن عمل کنید. روز ششم ماه مه روز امام موسی صدر، شیخ راغب حرب و سید عباس الموسوی و روز هر شهید، جانباز، اسیر و مبارز است.

 

Share