امروز وضع معیشت مردم، انسان را شرمنده می کند

آیت الله العظمی نوری همدانی در مشهد:
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه, حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار عده ای از فعالان فرهنگی در مشهد مقدس، با تاکید بر ضرورت تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، گفتند: توقع این بود که مسئولان از شعار و جلسه خارج می شدند و انقلابی و جهادی برای تحقق شعار سال گام بر می داشتند و اگر جدی حرکت می شد بسیاری از مشکلات اقتصادی گریبان جامعه را نمی گرفت.
معظم له ادامه دادند: امروز وضع معیشت مردم، انسان را شرمنده می کند. ما نامه های فراوانی داریم از اقشار مختلف اعم از فرهنگیان، کارگران و کشاورزان گله مند هستند. بنده از مسئولان می خواهم به فکر اقشار کم درآمد باشند، چرا که مردم به گردن ما حق دارند.
 این مرجع تقلید با تاکید بر این که مسئولان خدمت به مردم را عبادت بدانند، تصریح کردند: مردم مستضعف خون دادند، شهید دادند و انقلاب کردند، اگر به آنها توجه نشود و ناراضی باشند، ظلم است.
ایشان با بیان این که امام سجاد(علیه السلام) فرمود «اشرف و اعظم عبادت خدمت به مردم است»، افزودند: از اختلاف طبقاتی جلوگیری شود. خوی اشرافی گری را دور کنیم. برویم با مردم چهره به چهره حرف بزنیم. خودمان را به عنوان مسئولان اجرایی در معرض مردم قرار دهیم.
حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شدند: بنده همیشه به همه دولت‌ها عرض کردم و به این دولت هم گفتم ما کاری جز خدمت به مردم و رضایت آنان نداریم و به جای تخریب همدیگر با وحدت و پیروی از رهبری، به مردم خدمت کنیم، البته معتقد هستیم عده ای از مسئولان تلاش می‌کنند و قصد خدمت هم دارند.
معظم له در ادامه با تاکید بر این که وضعیت فرهنگی کشور باید بهتر از این باشد، چون فرهنگ قوام و نظام جامعه است، گفتند: اگر فرهنگ درست باشد، شناخت مشکل و حل آن آسانتر است و در مقوله فرهنگ باید کار جهادی شود و تمام امور فرهنگی چه تبلیغات چه هنر مانند سینما و تلویزیون باید هماهنگ با اسلام و انقلاب باشد، البته پیشرفت بسیار بوده و قابل مقایسه با گذشته نیست، ولی نگرانی های هم وجود دارد.
حضرت آیت الله نوری همدانی، خطر فضای مجازی بدون نظارت و غیر بومی را خطر اول فرهنگ دانستند و اظهار کردند: مکرر حوزه به مسئولان تذکر داده، ولی ظاهراً بنای بر حل مشکل نیست و عده ای هم به دنبال القاء این هستند که حوزه با پیشرفت و فضای مجازی مخالف است، در حالی که ما با فضای مجازی که از خارج هدایت می شود و کانون خانواده و با ایجاد شبهه و دروغ دین مردم را هدف قرار داده و این همه آسیب اجتماعی درست کرده، مخالف هستیم.

 

Share