جامعه تا فاطمی نشود، مهدوی نمی شود

آیت الله فاضل لنکرانی:
آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، آیت الله  محمد جواد فاضل لنکرانی در سوگواره شعر فاطمی که با حضور شاعران آیینی در مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) برگزارشد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با بیان اینکه احیاء فاطمیه، احیاء اسلام ، همه حقایق و برای تقرب به خدا است،گفت: احیاء فاطمیه برای این است انسان به حضرت فاطمه(سلام الله علیها) تقرب پیدا کند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) با بیان اینکه شعرای آیینی افتخار برای شهر قم هستند، افزود: شعرای فاطمی باعث می شوند مردم معرفت بیشتری به حضرت زهرا(سلام الله علیها) پیدا کنند و همین نعمت بزرگی است.
عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: قرآن فرمود« خدای نور آسمان و زمین است و مثل این نور، مشکات است»، اما در روایت منظور از مشکات می تواند پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)، حضرت زهرا(سلام الله علیها) و سایر مؤمنین باشد.
این استاد درس خارج با بیان اینکه حضرت فاطمه کسی است که خدا تعبیر از مشکات می کند، اظهار داشت: دانستن این مسئله اهمیت سوگواری فاطمیه را دو چندان می کند.
آیت الله فاضل لنکرانی افزود: مشکات بهترین دلیل برای معرفت برای اهل بیت (علیهم السلام) و آن بانو است. اهل بیت (علیهم السلام) راه ورود به توحید است واز همین جا روشن می شود که احیاء فاطمیه، احیاء نور، حقیقت و کمالات و ارزشهای اخلاقی است.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) عنوان کرد: امام محمد باقر (علیه السلام) فرمودند« حضرت زهرا(سلام الله علیها) یکی از شفاعت کنندگان روز قیامت هستند، به وسیله این شفاعت محبین وارد بهشت می شوند».
عضو جامعه مدرسین اظهار داشت:  جامعه تا فاطمی نشود، علوی،حسینی و مهدوی  نمی شود، باید دنبال شناخت  بانوی اول جهان  باشیم.

 

Share