حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک وظیفه شرعی، انسانی و انقلابی است

آیت الله فاضل لنکرانی:
آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در پایان دروس خارج اصول و فقه خود ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان نکاتی اظهارداشت: اولین نكته این است كه حفظ این نظام و این انقلاب یكی از مهم ترین واجبات برای ما می باشد، برای همه ی ایرانی ها و برای همه  ی مسلمان ها، چه شیعه و چه سنی، حتی آنهایی هم كه در خارج از ایران هستند اگر به یک طریقی بتوانند این نظام و این انقلاب را تقویت كنند، بر اساس موازین فقهی، بر آنها هم واجب است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: منتهی برای روحانیت یک وجوب مؤكدی دارد، یعنی حراست و مراقبت از انقلاب برای اینکه آسیب نبیند، این برای روحانیت یک وجوب مؤكدی دارد، حالا منشأ این وجوب می تواند امور مختلفی باشد، ما توانسته ایم به بركت این انقلاب دین را به دنیا معرفی و در جامعه بشری به اجرا در بیاوریم و در همه ابعاد مورد توجه قرار بدهیم.
استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: به حول و قوه الهی توانستیم دین را از آن انزوایی كه داشت در قبل از انقلاب ، خارج گردانیم ، امروز كسی نمی تواند منكر این مطلب شود كه آگاهی های دینی مردم به مراتب نسبت به قبل از انقلاب بیشتر شده، مردم آگاهیشان همان طوری كه رشد سیاسی زیادی پیدا كردند اطلاعات علمی و آگاهی های دینی شان هم قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و این خودش شواهد و قرائن زیادی دارد.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) بیان داشت: حالا دین كه وقتی به صحنه می آید نگهبانان دین، پاسداران دین روحانیت هستند. لذا روحانیت نمیتواند بگوید ما وظیفه ای نداریم این امانتی كه امروز محقق شده و دین امروز این چنین عرضه شده را باید با انحاء و اقسام تلاش ها مراقبت كنیم تا دین درست بیان شود، درست به میدان بیاید، خودمان قبل از هر قشری عامل به او باشیم.
آیت الله فاضل لنکرانی اظهارداشت: شما ببینید این بُعد سیاسی دین كه به میدان آمده مقابله ی با ظلم، امروز در دنیا چه كرده؟ خود همین مقابله  با ظلم اگر خدایی نكرده این انقلاب نبود، امروز ظلم در دنیا چه می كرد! چه غوغایی داشت؟ واقعاً انقلاب ظالمین را، حالا در رأس شان آمریكا و رژیم صهیونیتی، بعد هم اذناب اینها، اینها را زمین گیر كرد، یعنی كاملاً اینها را متوقف كرد نه تنها متوقف كرد در درون خودشان هم اینها را ضعیف كرده.
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: حالا اگر چنین انقلابی نبود اینها امروز بر همه  كشورهای اسلامی حكومت داشتند، بر همه  بشریت حكومت داشتند، داعیه جهانی بودن را از دهه ها گذشته دارند و الآن هم به فكر باطل خودشان را دارند دنبال می كنند، واقعاً ما باید قدر بدانیم، دین به میدان آمده، در صحنه جهانی مطرح شده، امروز گرایش به اسلام چقدر در دنیا زیاد شده؟ در خود آمریكا این طوری كه الآن میگویند در چند دهه دیگر دین اسلام یک رشد عجیبی خواهد داشت در خود اروپا هم همین طور و اینها از این مسئله وحشت كردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: مجموعه روحانیت وظیفه شان نسبت به حراست انقلاب و حفظ آن روز به روز زیادتر میشود. این نكته را به این جهت عرض می كنم كه در این هفته های اخیر یا ماه های اخیر این زمزمه در رسانه ها و در بعضی از مجموعه ها میشود كه روحانیت باید آرام آرام به حوزه های علمیه برگردند، دارند تصریح می كنند و اینها كه این حرف را میزنند با اساس دین مخالف هستند ولو خودشان هم توجه نداشته باشند، اینها نمی خواهند دین مطرح باشد.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: روحانیت كه به حوزه ها برگردد یعنی یك حكومت غیر دینی بیاید، البته اینها میگویند حكومت دینی باشد ولی شما دخالت نكنید! این یك تناقض است، مگر امكان دارد حكومت دینی باشد اما روحانیت خودش را كنار بكشد، این اصلاً معنا ندارد. كنار كشیدن روحانیت یعنی یك حكومت غیر دینی بر سر كار بیاید.

 

 

Share