باید صدها حاج قاسم سلیمانی تربیت کنیم

آیت الله العظمی نوری همدانی:
 آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران و دانشجویان دانشگاه افسری سپاه که در بیت ایشان برگزار شد، با اشاره به مسئولیت های انسان بر اساس آیات قرآن کریم اظهار داشتند: انسان موجودی مختار بوده و خداوند به او اراده و اختیار داده است و باید بر اساس آگاهی و با اختیار خود راهش را پیش گرفته و جلو برود.
معظم له  با تأکید بر خاص بودن انسان گفتند: خداوند در قرآن کریم از انسان با لحنی پرعظمت نام برده و انسان را در سطح زمین جانشین خود قرار داده است، درنتیجه انسان دارای مسئولیت های خاصی است که در سه قسمت آن را بیان نموده است.
این مرجع تقلید با اشاره به مسئولیت فردی انسان ابراز نمودند: امام علی(علیه السلام) خطاب به شخصی که از دنیا مذمت می کرد، می فرمایند: دنیا مکتب و مدرسه ای است که در آن پیامبران خدا و ائمه(علیهم السلام) فرستاده  شده اند تا به هدایت مردم پرداخته و تا انسان ها در این راه خود را بسازند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه دیدن آثار حکمت در موجودات هستی حاکی از وجود خالق و آفریدگار در این دنیا است، ادامه دادند: ایمان نخستین وظیفه انسان در راه خداشناسی است، دومین نردبان خودسازی بعد از ایمان علم و سومین آن ها عقل است که به تشخیص حق از باطل برمی گردد.
معظم له  با بیان اهمیت عقل و هوشیاری انسان گفتند: تقوای الهی مربوط به عمل انسان است، انسان باید طوری حرکت کند که نزد پروردگار خود سرافکنده نباشد، همچنین انسان در برابر اجتماع مسئول است و انسان به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد.
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه خداوند درسه جای قرآن به ذلت قوم یهود اشاره کرده است، خاطرنشان کردند: تاریخ یهود حاکی از این ذلت است، برای نمونه جنگ های متعددی که علیه مسلمانان راه انداختند حاکی از شیوه عمل قوم یهود است. امروز نخستین مسئله مسلمانان قدس شریف است.
ایشان در ادامه تصریح کردند: ملتی که محکوم به ذلت است و باید ذلیلانه زندگی کند، اقدام به انتخاب این مکان مقدس به عنوان پایتخت خود کرده است، به میدان آمدن اهمیت دارد و  صرفا از تشکیل جلسه  کاری بر نمی آید و باید همه در فکر باشیم که در این جریان حرف صهیونیست ها بر ما غالب نباشد.
معظم له همچنین افزودند: برخی می گویند ما حاج قاسم سلیمانی داریم درحالی که  ما باید صدها حاج قاسم سلیمانی در میان خود داشته باشیم و تربیت کنیم، در نتیجه باید با قدرت و قوت به میدان آمده و نباید یک ملت محکوم به ذلت و گوساله پرست بر ما غالب شود.
این مرجع تقلید با اشاره به مسئولیت شغلی افراد گفتند: شغل انسان امانتی از جانب خداوند متعال است، در جامعه بیکاری فراوان و مسئولیت زندگی بسیار سنگین است، چه شده که این اتفاق افتاده و این همه بیکاری و فقیر در جامعه داریم، در حالی که در اسلام نباید فقیر و بیکار داشته باشیم.

 

 

Share