مردم نسبت به توطئه جدید اسرائیل و آمریکا بی تفاوت نباشند

آیت الله العظمی نوری همدانی:
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش ازظهر امروز در دیدار رؤسا و مدیران ستاد امر به معروف ونهی از منکر با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید در برابر فتنه جدید آمریکا و اسرائیل نسبت به قدس بی تفاوت باشند گفتند: نباید مسلمین در مقابل این حرکت سکوت کنند، بلکه باید علیه حرکتی که از سوی عربستان هم حمایت می شود به میدان بیایند واعلام انزجار کنند.
این مرجع تقلید افزودند: اسرائیل با این حرکت خود نشان داد به نابودی خود نزدیک شده و امید است به زودی این مسئله در جامعه اسلامی محقق شود.
ایشان در ادامه  به مسئله امر به معروف و نهی ازمنکر اشاره  کردند و گفتند:  این مسئله از موضوعات مهم است و قرآن در همین رابطه دستورات فراوانی به اهمیت و اجرای این فریضه به آحاد جامعه اسلامی داده و سفارش کرده افرادی را برای اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر معین کنید.
این مرجع تقلید افزودند: در روایتی از معصوم (علیه السلام) آمده «همه کارهای خوب در کنار امر معروف ونهی ازمنکر است»، این نشان می دهد این فریضه چه قدرمهم است و ازچه جایگاهی برخوردار است.
معظم له با بیان اینکه معروف ها و منکرات در جامعه زیاد می باشند و ازجمله منکرات، برخی دولت مردان کشورهای  اسلامی هستند که به اسرائیل خدمت می کنند و نوکر آنها می باشند، بر شناخت بیشتر این دو فریضه تاکید کردند.
 ایشان افزودند: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود در جامعه امنیت، اخلاق، اشتغال و سایر موضوعات اجرا خواهد شد، این مسئله ای که امام باقر(علیه السلام) در روایتی بیان کرده است.
حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: آمران و ناهیان کسانی باشند که اهل معرفت، درک نسبت به معروف و منکرباشند، نسبت به زشتی ها وبد اخلاقی های جامعه  بی تفاوت نباشند، با زبان و قدرت تذکر دهد.
 معظم له بیان داشتند: امر به معروف و نهی ازمنکر آن قدر در دین  ارزش دارد که  قرآن  افرادی که این برنامه ها را اجرا می کند تمجید می کند و مقابله به استکبار را درهمین زمینه می داند.
ایشان بر تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی ازمنکر تاکید کردند، افزودند: متأسفانه دراین زمینه حتی مسائلی مانند دیرکرد بانک و گرفتن سود دیرکرد حرام است، حرف های زیاد از سوی مراجع تقلید زده شد و حتی به مسئولین وقت گفته شد، ولی کسی به  حرف گوش نمی دهد؛ تنها یک صورت است و آن هم مردم به این مسئله اهمیت بدهند و از مسئولین بخواهند.
حضرت آیت الله نوری همدانی بر هجرت علمای و روحانیون به شهرها و روستاها تاکید کردند و اظهار داشتند: حضور روحانی در شهرها به منزله طبیب است و باید روحانیون با حضور خود شهر و روستا و اسلام را احیاء کنند و در این رابطه لازم است حمایت کرد.

 

 

Share