هفته وحدت، روزهای همدلی

جواد محدثی
هفته وحدت

اگر پیروزی انقلاب مان را مدیون «وحدت» بودیم،
اگر شکوه «همبستگی» در صفوف امت ما، جلوه ای جاودانه داشت،
اگر تجلی الفت و وحدت ملی، در روزهای انقلاب در سال های دفاع مقدس و در صحنه های پس از پیروزی تا به امروز، نشان «خط وفاق» بود که دل ها را به هم پیوند می داد و گام ها را در یک مسیر قرار می داد،
این رمز و راز شکوه و اقتدار و پیروزی را به عنوان «اکسیر اعظم» باید حفظ کرد و در تقویت آن کوشید.
برای امتی که قبله مشترک، رسول مشترک، کتاب واحد، خدای واحد و رهبر واحد دارند، تفرقه پذیرفتنی نیست.
در هفته وحدت که بر محور پیامبر وحدت آفرین و ولادت خجسته او شکل گرفته است.
میثاق ها مستحکم و پیمان ها، استوارتر می گردد و خون ها در هم می جوشد و دست ها و بازوها در هم قرار می گیرد و چهره ها بر یکدیگر لبخند پیروزی و صفا می زند، همه اقشار باهم اند و امت اسلامی سرود وحدت، سر می دهند.
گرامی باد هفته وحدت، که همه نور و سرور است مایه انسجام ملت و فشردگی صفوف و بازدارنده جامعه از گسست و پراکندگی و رو در رویی که خواست دشمن است.
گرامی باد هفته وحدت، که پیام «رسالت» و «ندای امامت» را به گوش انسان ها می رساند و در متن تاریخ و بستر زمان، جاودانه می سازد.
هفته وحدت، مشتی محکم بر دهان دشمنانی است که در تفرقه مردم، خواب سیادت و سالاری خویش را می بینند و سودا و رویای «تفرقه بینداز و حکومت کن» را در سر می پرورانند.
هفته وحدت، چترتی مبارک، از شعور و شور و ایثار و فداکاری و اخوت و صمیمیت بر سر مردم می گشاید، الهام می بخشد، آرامش می دهد، روح پرور است و دل انگیز و زداینده کینه ها و کدورت ها و خودخواهی ها و خودبینی ها.
هفته وحدت، ایام همدلی با هموطنان و میثاق با شهیدان و وفا به عهدی است که با امام راحل بسته ایم.
هفته درس آموزی از کلاس معلم بشریت، حضرت ختمی مرتبت(صلی الله علیه وآله) است که بر برکت میلادش، چهره جهان دگرگون شد و شرک ها و نفاق ها به یکرنگی گرایید و خصومت های چندین ساله به «اخوت اسلامی» مبدل گشت و مهاجر و انصار، برادر شدند و عرب و عجم و سیاه و سفید، یار و برادر گشتند.
نعمت الهی در سایه میلاد پیامبر نور، بر مردم تکمیل شد و مردم «راه» را از «چاه» باز شناختند و در سایه هدایت های آن رسول وحدت و برادری، از «ضلالت» به «هدایت» و از «ظلمت» به «نور» و از «تفرقه» به «وفاق» رسیدند.
اکنون نیز که پیش از چهارده قرن از آن تاریخ می گذرد، هم خاطره آن میلاد، شکوه آفرین و الفت بخش است، هم «وحدت» به صورت یک نیاز اساسی برای امت محمدی(صلی الله علیه وآله)، چهره می نماید.
جلوه های این همبستگی را در غزه مظلوم و پیروز می بینیم و همدلی امت مسلمان را در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه شاهدیم.
امید است هر چه زودتر، «هفته وحدت» را در «کربلای حسینی» و «قدس شریف» برگزار کنیم. و در چشم انداز ما در افق وحدت، «صبح ظفر» بدمد و شب تفرقه به سر آید و وعده خدا به امامت مستضعفین و وراثت زمین، تحقق یابد.
و به خواست خدا، آن روز، دیر نیست!

 

منبع: پیام زن،  اسفند1387 - شماره 204، هفته وحدت، روزهای همدلی

Share