نمایندگان در تصویب بودجه ۹۷ عدالت را رعایت کنند

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:
آیت‌الله موحدی‌ کرمانی در نمازجمعه تهران

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه ؛آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های امروز (10 آذرماه) نماز جمعه تهران، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، گفت: امیدوارم جهان تسنن و تشیع به طور کامل دست به دست هم دهند و در مقابل دشمنان مشترک خود و توطئه آنها بایستند و گول آنها را نخورند. پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) برای ایجاد وحدت تلاش بسیار زیادی کردند و توانستند بر اساس همین وحدت، امتی واحد را به وجود آورده و بر دشمنان پیروز شوند.
وی با اشاره به اینکه امت پراکنده طعمه دشمن می شود، اما اگر متحد باشند دشمن نمی تواند هیچ ضربه ای به این امت وارد کند، گفت: عوامل مختلف در ایجاد وحدت نقش دارد که یکی از آنها حسن خلق است. اگر یک امت اسلامی می خواهد متحد شود باید حسن خلق داشته باشد. وقتی ملت از دولت عدل، تقوا، خدمت و محبت ببیند به دولت علاقه مند می شود و وحدت بین دولت و ملت به وجود می آید.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اهل سنت به اهل بیت (علیهم السلام) کمال احترام را دارند و علاقه مند به خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) هستند. متاسفانه حکومت های اسلامی یا گول خوردند یا ترسیده اند و اجازه نمی دهند وحدت به وجود بیاید، اما در بین مردم شیعه و سنی وحدت حاکم است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر دنبال امت واحده هستیم باید در جامعه کرم، عدل و محبت حاکم باشد و مسئولان به مردم علاقه مند بوده و خود را خادم آنها بدانند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله مهم تدوین بودجه کشور، بر رعایت عدالت در تدوین بودجه سال 97، تاکید کرد و گفت: اگر در مجلس برای مدیران حقوق 17 میلیون تومانی تصویب می شود، باید به یاد بیچارگان هم باشند آیا آن کارگر زحمت کش که عرق می ریزد یکی، دو میلیون و یا کمتر حقوق می گیرد، اما یک مدیر 17 میلیون تومان دریافت کند؛ کجای این عدالت است؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نمایندگان باید بسیار در موضوع دقت کنند و اهم و مهم را در نظر بگیرند و در مواردی که بودجه ای با جان مردم سروکار دارد باید حتماً به این امر اختصاص یابد و اگر اختصاص بودجه ای دیگر آسیبی به کشور نمی رساند حتماً اولویت را به موارد مهم تر بدهند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه این دنیا مزرعه آخرت و همه ی مسئولیت ها امانت های الهی می باشد، افزود: مبادا مسئولین مقام ولایت را نشناسند و ارزش آن را نبینند و فقط آن را در شعار مطرح کنند و به آن عمل نکنند.
وی افزود: قرآن مَثل سخن حق را مَثل سخن درختی تونمند می داند که ریشه آن در اعماق زمان و شاخه های آن در آسمان است؛ مگر می شود این درخت تنومند را تکان دارد؟ هیچ طوفانی توان تکان دادن آن را ندارد، اما باطل مثل بوته ای می ماند که کافی است آن را بگیریم و از ریشه دربیاوریم.
آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: قرآن می گوید اهل حق چرا به داد ستم دیدگان نمی رسند؟ چرا به داد آنها که زیر سلطه استکبار هستند نمی رسند، قرآن می گوید بیاید و وارد عرصه یاری به مظلومان شوید که ما هم کمک خواهیم کرد. در این صورت برای آمریکا، قدرت مرجعیت شیعه و قدرت حزب الله، نیروی اسلام و ایران آشکار می شود و دیگر با دم شیر بازی نمی کند؛ آمریکا باید بداند و بفهمد که ایران شهید حججی ها و سردار سلیمانی ها دارد، البته از دشمن نباید غافل شد چرا که دشمن اگر جای ضربه ببیند حتماً جای دیگری توطئه می کند و ما باید بیدار باشیم.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع زمین لرزه در کرمانشاه، با آرزوی صبر و عجر برای آسیب دیدگان این زمین لرزه و رحمت و غفران الهی برای جان باختگان اظهار داشت: بحمدلله سپاه، ارتش و مسئولان هم در این حادثه خوب عمل کردند از جمله اورژانس کشور و وزارت بهداشت موفق شدند در همان ساعات اولین ۷۳۵۰ مجروح را به بیمارستان ها منتقل کنند به علاوه ۴۴ مصدوم را به خارج استان انتقال دادند و ۱۹۳۰ عمل جراحی در بازه سه روز بر روی مصدومان انجام دادند.
آیت الله موحدی کرمانی همچنین از فرماندهان سپاه و نیروی زمینی ارتش جهت کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه تشکر کرد و برای آنها از درگاه خداوند اجر فراوان خواستار شد.
امام جمعه موقت تهران به دیگر مناسبت ها و برنامه های برگزار شده و پیش روی هفته از جمله روز شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان باید در زهد، پاکی، شهامت و شجاعت و مقاومت در برابر دشمن شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند. مسئولیت نمایندگان بسیار خطیر است و قانونگذاری باید برای ریشه کن کردن یا کم کردن گرانی، بیکاری و فساد باشد.
آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر گروه تروریستی داعش، گفت: از دشمن نباید غافل شد، آنها به فکر ضربه زدن در جای دیگری هستند. باید هوشیار باشیم و توطئه آنها را خنثی کنیم.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری زکات، گفت: این اجلاس چه برنامه خوبی است زیرا زکات برنامه ای است که رابطه بین ثروتمندان و نیازمندان را کنترل می کند. قرآن مجید درباره توجه به فقرا یک دستور کلی داده و آن زکات است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی، اظهار کرد: این کنگره، کنگره باعظمتی بود که باید موفق شود علوم انسانی را به دقت بررسی کرده و هر جایش که با اسلام منطبق نیست حذف شود. متصدیان متون درسی دانشگاه ها و مدارس باید کاملا دقت کنند که این متون با قرآن و اسلام منطبق شود.

 

Share