اگر کسی به امور مسلمین اهمیت ندهد، مسلمان نیست

آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه تهران؛
خطبه های نمازجمعه تهران

از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) نقل است که "من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم" اگر کسی به امور مسلمین اهمیت ندهد، مسلمان نیست. مسلمان بودن آثاری دارد و یکی از آنها کمک به زلزله زدگان است. افرادی که توانایی دارند بحث مسکن سازی و هزینه ها را برعهده بگیرند و مردم کشور ما ایمان و محبت و ایثار خود را نشان دادند

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه امروز ( 26 آبان) در دانشگاه تهران با تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله غرب کشور و آرزوی علّو درجات و غفران برای جان باختگان این حادثه، اظهارداشت: جای دارد از ملت، دولت، سپاه، ارتش و نهادهای مختلف که جانانه در صحنه حاضر شدند قدردانی و تشکر کرد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی افزود: از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) نقل است که "من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم" اگر کسی به امور مسلمین اهمیت ندهد، مسلمان نیست. مسلمان بودن آثاری دارد و یکی از آنها کمک به زلزله زدگان است. افرادی که توانایی دارند بحث مسکن سازی و هزینه ها را برعهده بگیرند و مردم کشور ما ایمان و محبت و ایثار خود را نشان دادند.
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه گاهی در این فضای پرجاذبه کمک و خدمت و حمایت از ضعیفان، صدای کثیفی از حلقوم شروری چون ترامپ، در گوشه ای بلند می شود که می گوید به زلزله زدگان کمک نکنید، اظهار داشت: این صدای ضعیفی که به وجود آمده یکی از بدبختی های دنیایی است که در آن زندگی می کنیم که رئیس جمهور آمریکا این طور لجن وار صحبت کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به سالروز رحلت پیامبر در 28 ماه صفر اظهار داشت: پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) کلماتی در بستر به امیرالمومنین (علیه السلام) فرمدند که حضرت امیر (علیه السلام) می فرمایند از هر کلمه هزار باب از آن علم برای من باز شد.
وی به ماجرای سقیفه اشاره کرد و افزود: در سقیفه بحث و جار و جنجال خلافت بود و آنها که در سقیفه بودند بر پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) هم نماز نخواندند و نماز اصلی را امیرالمومنین (علیه السلام) خواندند. پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) در اواخر عمرشان به علی (علیه السلام) سفارش کردند از منزل خارج نشو تا زمانی که مرا در خاک بگذارید، لذا امیرالمومنین(علیه السلام) تا زمان خاکسپاری پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) از خانه بیرون نیامدند. مورخان شیعه و سنی نقل می کنند که پیامبر در خانه عایشه ام المومنین بود و سرش در دامن امام علی (علیه السلام) بود.
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) در اواخر عمر به حضرت فاطمه (سلام الله علیها)می  فرمود به فکر آینده و میراث من باش و سفارش به قرائت قرآن کرد، اظهار داشت: میراث پیامبر طبق احادیث متواتر "کتاب الله و عترت" بود که اگر به کتاب خدا و اهل بیت عمل کنید گمراه نمی شوید. در حدیث ثقلین بصورت متواتر از اهل  سنت واژه "عترت" آمده است اما عبارت "سنت" که در برخی جاها به جای عترت آمده از راویانی است که به نقل آنها اصلا اعتمادی نیست. 57 نفر از بزرگان و اصحاب با نقل مسئله غدیر عبارت "کتاب الله و عترتی" را نقل کردند. اهل بیت (علیهما السلام) حافظ وحی هستند و هرکدام در زمان خود و شرایط خود به نحوی عمل کردند.
خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه جهان اسلام به تبعیت از بزرگان اسلام، برای اهل بیت (علیهما السلام)عظمت خاصی قائل اند. این اربعین امام حسین (علیه السلام) بود که سنی و شیعه رفتند و احترام کردند و بر این اساس بقای دین پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) باید براساس قرآن و عمل اهل بیت (علیهما السلام) باشد.
وی در ادامه با اشاره به جنایات سعودی ها، گفت: رژیمی که می گوید من خادم حرمین هستم این چنین در یمن، سوریه و ... جنایت می کند و اخیراً نقشه هایی برای کشورهای اسلامی دارد. اینها واقعاً بدبخت هستند که خیال می کنند می توانند کل منظومه شمسی را در دست بگیرند.
آیت الله امامی کاشانی افزود: این بساط نشان می دهد که دشمن در حال طراحی و نقشه برای کشورهای اسلامی است. می خواهند لبنانی که آرام است را متشنج کنند، اما به حول و قوه الهی مردم لبنان و طوایف این کشور بیدارند و اتحاد و وحدت مردم لبنان یک یادگار بزرگ و با ارزش است.
خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به تدبیر  و درایت سید حسن نصرالله در خنثی سازی توطئه سعودی ها، تصریح کرد: صحبت های دبیرکل حزب الله لبنان که گفت از سعد حریری در صورت بازگشت به لبنان استقبال می کنیم، به  معنای خنثی کردن توطئه های آل سعود بود.
آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: ملت های مسلمان باید وحدت و انسجام پیدا کرده تا توطئه های دشمن را خنثی کنند. دشمنان می خواهند ما به دوران جاهلیت برگردیم و این وظیفه  ما است که انسجام و اتحاد داشته باشیم. ملت ها و مردم باید از حکام آل سعود جدا شوند. خوشبختانه در کشور ما ولایت فقیه محور و قطبی است و بر گرد آن وحدت ایجاد می شود. این فداکاری، ایثار و شهامت و شجاعت و "لبیک یا حسین" و "لبیک یا زینب" دشمن را خانه نشین می کند.
امام جمعه موقت تهران همچنین به گرامیداشت هفته بسیج به عنوان شجره طیبه انقلاب اسلامی اشاره کرد.

 

Share