آمریکا می خواهد از احساسات کردها برای کنترل منطقه استفاده کند

آیت الله العظمی مکارم در دیدار سردار رحیم صفوی:
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین ، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار رحیم صفوی مشاورعالی مقام معظم رهبری،گفتند: با توجه به توضیحاتی که دادید متوجه می شویم که دشمن شیطنت هایی در پیش دارد و راه حل آن جز اتحاد و وحدت نیست و همه باید بکوشیم.

آنچه در عراق و سوریه اتفاق افتاد نشان داد که اگر وحدت و انسجام بین ما باشد، تلاش آنها به جایی نمی رسد و دشمنان باید از این منطقه قطع امید کنند

ایشان افزودند: نباید تصور کنیم که چون داعش در عراق و سوریه در حال ریشه کن شدن است، مسئله تمام شده است، اینها از راه های دیگری وارد می شوند تا اهداف شومشان را عملی کنند، اینکه خیال کنیم زمانی می رسد که فکرمان از این دشمنان راحت باشد، بعید به نظر می رسد، چون اینها دائما مشغول توطئه و دشمنی هستند.
معظم له ادامه دادند: دلیل دشمنی مداوم آنها هم این است که آنها سالیان دراز منافعشان در این منطقه بوده، و الان منافع نامشروعشان را در خطر می بینند. بعضی از آنها گفته اند که ایران ما را از منطقه بیرون می کند، و اینها نمی توانند این را تحمل کنند لذا همۀ تلاششان را به کار می گیرند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تأثیر وحدت و اتحاد در شکست داعش در عراق و سوریه گفتند: آنچه در عراق و سوریه اتفاق افتاد نشان داد که اگر وحدت و انسجام بین ما باشد، تلاش آنها به جایی نمی رسد و دشمنان باید از این منطقه قطع امید کنند.
معظم له افزودند: در عراق هزار سال حکومت غیر شیعی حاکم بوده و الان یک حکومت شیعه مستقر است و تحمل این مسأله برای دشمنان خیلی مشکل است. حتی اروپایی ها که در بعضی از مسائل با ما همکاری می کنند آنها نیز مخالف هستند، چون منافعی در این منطقه دارند. بنابراین این گونه مسائل غیر از مسأله برجام است که آنها موافق باشند و آمریکا مخالف و آنچه که از قرائن و شواهد بر می آید این است که هیچکدام آنها همکاری ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن را بر نمی تابند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از بیاناتشان با بیان این که رهبران کردستان عراق دچار اشتباه محاسباتی شده بودند،  گفتند: معتقدم که آنها گرفتار اشتباه محاسباتی واضحی شده بودند به علت اینکه عراق الان با حضور ارتش قوی و حشد الشعبی از هر زمان قوی تر است و آنها در حدی نیستند که بتوانند مقابله کنند.
این مرجع تقلید بیان داشتند: اضافه بر این همان طور که رهبر بزرگوار انقلاب فرمودند، ایران هم هرگز اجازه نخواهد داد اسرائیل دیگری در اینجا تشکیل بشود، به هیچ قیمت حاضر نیست که کردستان عراق به نام استقلال کانون نفوذ اسرائیل شود.

دشمنان می خواهند از طریق آلوده کردن جوانان به فضاهای مجازی و تخریب اخلاق، اعتقادات مذهبی را از ما بگیرند

معظم له ادامه دادند: آمریکا همان طور که اسرائیل را ایجاد کرد تا منطقه را کنترل کند اینجا هم می خواهد از احساسات کردها برای کنترل منطقه استفاده کند.
ایشان افزودند: لازم است از گذشته درس عبرت بگیریم، عوامل پیروزی و شکست را بررسی کنیم، عوامل پیروزی را پررنگ کنیم و عوامل شکست را کمرنگ.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کردند: قرائن و شواهد نشان می دهد که عقاید مذهبی یک عامل تعیین کننده است که سبب تشکیل سپاه پاسداران در ایران و حشد الشعبی در عراق شد. بنابراین اگر این اعتقادات مذهبی را تقویت بکنیم می توانیم خیلی از مشکلات را حل بکنیم.
ایشان افزودند: یکی از عواملی که آمریکایی ها نمی توانند به ایران حمله کنند به یقین همین اعتقادات مذهبی است. لشکر آمریکا در عراق عده ای خودکشی کردند و عده ای فرار کردند و اما ما هشت سال جنگیدیم یک نفر در این هشت سال خودکشی نکرد و یک نفر هم از جبهه ها فرار نکرد.
ایشان افزودند: دشمنان می خواهند از طریق آلوده کردن جوانان به فضاهای مجازی و تخریب اخلاق، اعتقادات مذهبی را از ما بگیرند.
معظم له تأکید کردند: من بارها در مورد خطرات فضای مجازی اخطار داده ام و گفته ام که مسأله فراتر از این است که ما فکر می کنیم، فضای مجازی خطری است بالفعل و بالقوه هم برای عقاید هم برای اخلاق و باید زودتر روی آن فکر کنند، البته می شود استفاده صحیح از آن کرد ولی اکنون چنین نیست. و متأسفانه دلسوزی ای از طرف مسئولین در این زمینه نمی بینم، هر چند درباره آن حرف هایی می زنند ولی عزم و ارادۀ جدی و قوی می خواهد.
ایشان تأکید کردند: معضل فضای مجازی راه حل دارد و ما در حوزه گروهی داریم که تخصص در این زمینه دارند و راه حل هایی هم ارائه کرده اند که به عقیده من قابل انجام است منتها چون عزم راسخی در این زمینه نیست به جایی نرسیده .  بعضی می گویند دلیل آن درآمد فراوان فضای مجازی است. بعضی نیز می گویند که برخی ها عمداً قصد تضعیف عقاید مذهبی را دارند.
ایشان در پایان این دیدار آرزوی توفیق کردند و اظهار داشتند: از هوشیاری و بیداری شما و دوستانتان در این مسائل و از این که متوجه نیرنگ های دشمن هستید و شرایط منطقه را می دانید خیلی خوشوقتم و ان شاءالله اینها کمک می کند که دشمن بر منطقه مسلط نشود.

 

 

Share