صهیونیست ها امنیت جهان اسلام را بر هم زده اند

آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز عید قربان:
خطبه های نمازجمعه تهران

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، آیت الله محمد امامی کاشانی، صبح امروز در خطبه های نماز عید قربان که با حضور گسترده مومنین، در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، با اشاره به آثار و برکات حج، گفت: خداوند در آیه 27 سوره حج می فرماید « وَ أَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوکَ رِجالاً وَ عَلي‏ کُلِّ ضامِرٍ يَأْتينَ مِنْ کُلِّ فَجٍّ عَميقٍ / و مردم را دعوت عمومی به حج کن تا پیاده و سواره بر مرکب های لاغر از هر راه دوری بسوی تو بیایند »، براین اساس از امت اسلامی افرادی به سمت کعبه حرکت می کنند و در این حرکت علاوه بر توجه به مناسک معنوی حج، باید به امور جهان اسلام و مسلمانان نیز توجه کنند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به پیام حج مقام معظم رهبری، فلسفه حج را بیداری امت اسلامی دانست و تصریح کرد: در مناسک حج باید علاوه بر سیر معنوی و انجام اعمال عبادی، به مسائل مسلمین و جهان اسلام رسیدگی شود و مسلمانان باید حفظ جان، مال، آبرو و امنیت کل امت اسلامی به ویژه مظلومان فلسطین، سوریه، یمن، بحرین، و ... را مطالبه کنند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به جنایات صهیونیست ها و گروه های تکفیری در منطقه اشاره کرد و گفت: صهیونیست های کودک کش و جنایتکار با اجیر کردن تروریست های تکفیری، امنیت را در جهان اسلام به هم زده و همگان به ویژه نخبگان در مقابل این رژیم کودک کش بایستند.
وی با تاکید بر این که فرهیختگان، نخبگان و نویسندگان در سراسر جهان اسلام باید به وضعیت مسلمانان توجه و رسیدگی کنند، یادآور شد: قرآن می فرماید نخبگان و حجاج در مکه جمع شوند و درباره وضع مسلمانان ممالک اسلامی تصمیم گیری کنند، اما با کمال تاسف ما در حج شاهد این مسئله نیستیم.
آیت الله امامی کاشانی با بیان این که تمام ما در دنیا به امامت و ولایت نیاز داریم، آن هم امامی که بتواند دنیا را متحول کند، اظهار کرد: این تحول به دست امام عصر (عج) رخ می دهد. البته جمهوری اسلامی ایران بحمدالله از نعمت ولایت برخوردار است که نایب امام زمان(عج) را عهده دار است.
آیت الله امامی کاشانی همچنین بر ضرورت تقویت وحدت امت اسلامی تاکید کرد و  گفت: اتحاد و انسجام، رسیدگی به وضع مسلمین و  ایستادگی در مقابل طلم وستم وظیفه وظیفه همه مسلمانان جهان است.
امام جمعه موقت تهران همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، امنیت امروز ایران را مرهون خون شهدایی همچون شهید حججی دانست و بر ادامه ادامه امام(ره) و شهدا تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فسلفه قربانی کردن، گفت: خداوند در آیه 37 سوره حج « لَنْ يَنالَ اللَّهَ لُحُومُها وَ لا دِماؤُها وَ لکِنْ يَنالُهُ التَّقْوي‏ مِنْکُمْ کَذلِکَ سَخَّرَها لَکُمْ لِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلي‏ ما هَداکُمْ وَ بَشِّرِ الْمُحْسِنينَ  / نه گوشتها و نه خونهای آنها ، هرگز به خدا نمی رسد. آنچه به او می رسد ، تقوا و پرهیزگاری شماست. این گونه خداوند آنها را مسخّر شما ساخته، تا او را بخاطر آنکه شما را هدایت کرده است بزرگ بشمرید و بشارت ده نیکوکاران را!».
عضو خبرگان رهبری، اساس قربانی کردن را توجه به خداوند دانست و ادامه داد: در زمان جاهلیت اعراب وقتی گوسفند را قربانی می کردند، خون آن را به دیوار کعبه می مالیدند و فکر می کردند که خدا از این قربانی بهره می برد، در حالی که ندا آمد از این قربانی به خدا بهره ای نمی رسد. بلکه این تقوای انسان است که به خداوند می رسد. خدا این حیوانات را تسخیر انسان قرار داد تا انسان به عظمت برسد و بداند که خدای متعال بزرگ است و همه چیز از آن خداست.
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به این که قربانی کردن منحصر به حج نیست و هر کسی در هر جای عالم می تواند در روز عید قربان، قربانی کند، گفت: از عید قربان باید پند بگیریم که تمام کارها در یَد قدرت خداوند است و وقتی قربانی کردن تا این اندازه ثواب دارد، ما باید با ذبح هواهای نفسانی، از اسارت شیطان بیرون آمده و تقوا، نیکوکاری، احسان، خدمت به مردم، رفع گرفتاری مسلمین و ... را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

 

Share