روتیتر
فلسفه مناسک حج - بخش ششم
از چه رو حج تمتّع واجب است، نه قِران و اِفراد؟
31 . عبیدالله بن علی حلبی، از حضرت صادق(علیه السلام) نقل کرده که آن جناب فرمودند:
حجّ به عمره متّصل است، به دلیل فرموده حق تبارک و تعالی: «پس از آن که امنیت یافتند، هر کس حج تمتع بگزارد لازم است قربانی کند».
بنابراین، برای احدی هیچ نوع حجّی جایز نیست مگر آن که تمتّع به جا آورد; زیرا حقّ ـ عزّ وجلّ ـ آن را در کتابش نازل کرده و در سنّت پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله) آمده است.
منبع: میقات حج - زمستان 1384، شماره 54 - فلسفه مناسک حج
موضوع مقالات
افزودن دیدگاه جدید